A Michelin választása a lengyelekre esett

MTI
2005. 01. 06. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lengyelországban, a Warminkso-Mazurskie különleges gazdasági övezetben hajt végre 239 millió eurós beruházást a francia Michelin konszern, amely a lengyel Stomil Olsztyn gumiabroncsgyár tulajdonosa. Az összegből a cég már meglevő olsztyni termelőegységét bővítik, egy új üzemet építenek, és egy logisztikai központot is létrehoznak – jelentette a lengyel Rzeczpospolita.
A lap híre szerint a beruházás elnyeréséért Magyarország is versenyben állt. A Michelin a beruházás megvalósítását még az idei első negyedévben megkezdi.
A Stomil Olsztyn 99 százalékban van a Michelin tulajdonában, s jelenleg több mint 3100 főt foglalkoztat. A beruházást követően az alkalmazotti létszám 2006 elején 500 fővel bővül az övezeten belül, és további 1500 fővel annak környékén. A lengyel kormány 35 millió eurós támogatást különített el az üzemnek. 2003-ban a Stomil Olsztyn 380 millió eurós forgalmat bonyolított le, és 37 millió euró adózott eredményt ért el.
Magyarországon 2004-ben átlagosan 15 százalékkal nőtt a gumiabroncspiac, ezzel szemben a Michelin 20 százalékos növekedést könyvelhet el – tájékoztatta a Michelin Hungária Kft. korábban az MTI-t. A Michelin Hungária Kft. árbevétele 2003-ban 66 milliárd forint volt, az idei terv 67,5 milliárd forint. Az MTI korábbi híradása szerint a Michelin 1996 óta van jelen Magyarországon. A Michelin Hungária Kft. jelenleg csak mezőgazdasági gépek részére gyárt abroncsot, személyautókhoz használt gumiabroncsokat pedig forgalmaz Magyarországon. A cég hazánk legnagyobb gumifeldolgozója, exportja jelentős, bevételeinek 93 százalékát a külpiacokon realizálja. A tavalyi év első nyolc hónapjában 12 százalékkal nőtt a világ gumiabroncspiaca, amely meghaladta a 66 milliárd eurót. A gyártók rangsorának élén a helyzet változatlan: a Michelin 20,1 százalékos részesedéssel – a Bridgestone és a Goodyear előtt – megőrizte világpiaci vezető szerepét.

*****
Tarolnak az ázsiaiak. A japán és a dél-koreai autógyárak jelentős piaci pozíciót építettek ki tavaly Németországban. A német gyártók között a BMW bizonyult a legsikeresebbnek számos új modelljével. A másik említésre méltó piaci fejlemény, hogy immár minden tízből négy vásárló vesz dízelmotoros járművet, az ágazatban az irányzat folytatódására számítanak az idén is. A német autóipar szakmai szervezete, a VDA elnöke, Bernd Gottschalk szerint a japán és a dél-koreai autógyártók kiemelkedően jól szerepeltek tavaly, de nemcsak a németországi, hanem az egész európai, valamint az észak-amerikai piacokon is. Az Egyesült Államokban már 35 százalékos piaci részesedést tudhatnak magukénak. Nagy várakozás előzi meg ezért a japán autógyárak bemutatóit a január közepén megrendezendő detroiti autószalonon, a szakma idei első nagy seregszemléjén.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.