Van olyan japán autógyártó, amely azt vallja, hogy az Európában sikeres modell a világ bármely pontján eladható. Ugyanis úgy tartják, hogy az Óvilágban a legigényesebbek a vezetők. Nem biztos, hogy a Nissan osztja ezt az álláspontot, ők ugyanis egy Észak-Amerikában már több mint két éve sikeres modell forgalmazását kezdik meg Európában. A Nissan Murano – amelynek még fényűzőbb változata a tengerentúlon Infinity QX45 néven fut – a nagyméretű, luxusfelszereltségű, dinamikus luxusterepjárók közé tartozik. Amerikában ezeknek az autóknak persze sokkal nagyobb a keletje, így nem biztos, hogy a Murano itt is megismételheti sikereit. Ebben nem a képességei, hanem sokkal inkább az itteni autózási szokások és a szerényebb vásárlóerő akadályozhatják meg.
Az egyedi formavilág mellett igényes műszaki tartalom kényezteti a vásárlókat. A 3,5 literes, hathengeres motor sportkocsiban is megállná a helyét, teljesítménye 234 lóerő. Technikai kuriózum az ilyen erős motorhoz adott fokozatmentes váltó (CVT), amely eddig jobbára sokkal kisebb kategóriákban volt opciós tétel. A Nissan váltóművét hat előre programozott „fokozata” révén kuplungpedál nélküli kézi váltóként is használhatjuk. A kéttonnás Murano összkerékhajtása elektronikusan vezérelt, kemény terepre nem, hobbicélokra megfelel.
A Muranóhoz nem lehet extrákat rendelni. Ennek egyszerű a magyarázata: minden alapáron jár. Többek között az a tolatókamera is, amely a hátramenet kapcsolásakor a központi kijelzőhöz továbbítja az általa vett képet. A képre a Nissan komputere segédvonalakat húz, így gyerekjáték a parkolás a testes járművel. Különleges a navigációs rendszer is, amely olyan perspektívából is mutathatja a térképet a középkonzol fölötti képernyőn, hogy a térképolvasásban járatlanabb vezetők dolga is könnyű legyen.

Főhősök nyomában – itt a legnehezebb irodalmi kvíz, csak a legjobbaknak sikerül hibátlanul kitölteni!