Sztrádaépítés: módosítják a szerződéseket?

Dénes Zoltán
2005. 01. 07. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Január elejére ígért döntést a Pénzügyminisztérium az idei autópálya-építések finanszírozásáról, vagyis arról, hogy a költségvetési pénzek helyett magántőkéből épüljenek az autópályák, úgynevezett Public Private Partnership (PPP) projektek keretében. Mindeközben a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) úgy számol, hogy idén 90, jövőre pedig mintegy 255 kilométernyi autópályát adnak át. Ugyanakkor a 2005-ös költségvetésben autópálya-építésre harminchárommilliárdot szavazott meg az Országgyűlés az eredetileg tervezett 237,8 milliárd forint helyett. Emiatt valószínű, hogy a kormány – a költségvetési hiány idei csökkentési tervét szem előtt tartva – a már megkezdett autópálya-építések kivitelezőivel is megpróbálja átütemezni és átalakítani a projektek finanszírozási konstrukcióit. Ez már csak azért is szükségszerű, mert az idei gyorsforgalmi utak kivitelezésére – legalábbis a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szerint – megközelítőleg 180 milliárd forintot kell majd kifizetni. Az autópálya-építéseket felügyelő NA Rt. szóvivője, Béni Gyöngyi lapunknak elmondta: az autópálya-építőkkel megkötött szerződések alapján jelenleg havonta történik a számlázás az államkincstáron keresztül. Ugyanakkor azt is közölte, hogy a kormány különböző megoldásokon gondolkodik. Így az is előfordulhat, hogy a már elkezdett útépítéseknél is változhat a fizetési konstrukció.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.