Január elejére ígért döntést a Pénzügyminisztérium az idei autópálya-építések finanszírozásáról, vagyis arról, hogy a költségvetési pénzek helyett magántőkéből épüljenek az autópályák, úgynevezett Public Private Partnership (PPP) projektek keretében. Mindeközben a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) úgy számol, hogy idén 90, jövőre pedig mintegy 255 kilométernyi autópályát adnak át. Ugyanakkor a 2005-ös költségvetésben autópálya-építésre harminchárommilliárdot szavazott meg az Országgyűlés az eredetileg tervezett 237,8 milliárd forint helyett. Emiatt valószínű, hogy a kormány – a költségvetési hiány idei csökkentési tervét szem előtt tartva – a már megkezdett autópálya-építések kivitelezőivel is megpróbálja átütemezni és átalakítani a projektek finanszírozási konstrukcióit. Ez már csak azért is szükségszerű, mert az idei gyorsforgalmi utak kivitelezésére – legalábbis a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. szerint – megközelítőleg 180 milliárd forintot kell majd kifizetni. Az autópálya-építéseket felügyelő NA Rt. szóvivője, Béni Gyöngyi lapunknak elmondta: az autópálya-építőkkel megkötött szerződések alapján jelenleg havonta történik a számlázás az államkincstáron keresztül. Ugyanakkor azt is közölte, hogy a kormány különböző megoldásokon gondolkodik. Így az is előfordulhat, hogy a már elkezdett útépítéseknél is változhat a fizetési konstrukció.

Belehalt egy férfi abba, hogy barátja az autója után húzta egy motorháztetőn