A kerekekhez jutó nyomaték a Legacy és az Outback modellekben is kapható, kereken háromliteres, hathengeres motorban ébred. A bokszer (innen a B9 kód első tagja) 245 lóerős, a 4,82 méter hosszú, hétüléses jármű dinamizmusa tehát garantált. A típusnév második fele egyébként jól tükrözi, hogy a Subaru fő piaca az Egyesült Államok lesz, hiszen Tribeca városrész New York egyik elegáns külkerülete.
A korábban kissé jellegtelen autókat gyártó cég európai formatervezői, a korábban az Alfa Romeónál is dolgozó Andreas Zapatinas vezetésével kitettek magukért, hiszen a Subaru új arculata markáns és karakteres, a következő modelleket már gyerekjáték lesz azonosítani. Az utastérben is az egyéni atmoszféra kialakítása és a csúcsminőség voltak a legfontosabb tervezői szempontok. Az arasz híján
ötméteres karosszéria pedig ahhoz is elég tágas, hogy beférjen a harmadik üléssor. A térergonómia terén is nagyot nyújtó modell csomagtartója így az átlagosnál is jobban variálható. A hétüléses Tribeca értékesítése nyár elején Észak-Amerikában kezdődik majd, ám Takenaka úr, a Subarukat gyártó Fuji Heavy Industries elnöke
kérdésünkre elmondta, hogy a márka zászlóshajója 2006 elején Európában is harcba száll a vásárlókért. A Subaru persze jól tudja, hogy – bármilyen meggyőzők is a Tribeca képességei és erényei – az Óvilágban ütőképes dízelmotor nélkül esélytelen lenne jelentős piaci sikereket elérni. Ezért az is eldöntött tény, hogy a Subaru Európában egy hathengeres dízelmotorral is árusítja majd az akár terepen is elboldoguló családi luxusautót. Mivel a Subarunak nincs saját dízelmotorja, egyelőre csak találgatni lehet, hogy ki lesz a beszállító. Árakról egyelőre nincs pontos információnk, a Tribeca piaci pozicionálása mégis sokat elárul: a Subaru palettáján a Tribeca a Legacy és az Outback fölött áll majd, így minden bizonnyal többe is kerül majd.

Főhősök nyomában – itt a legnehezebb irodalmi kvíz, csak a legjobbaknak sikerül hibátlanul kitölteni!