Új kategóriában a Subaru hétülésese

Az évente félmillió autót értékesítő Subaru az összkerékhajtású autók elismert specialistája. E hagyományt vadonatúj családi terepjárója esetében sem törte meg a japán cég, hiszen a B9 Tribeca hajtáslánca is a legendás és méltán elismert szimmetrikus négykerék-hajtásra épül.

Nagy Károly
2005. 01. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kerekekhez jutó nyomaték a Legacy és az Outback modellekben is kapható, kereken háromliteres, hathengeres motorban ébred. A bokszer (innen a B9 kód első tagja) 245 lóerős, a 4,82 méter hosszú, hétüléses jármű dinamizmusa tehát garantált. A típusnév második fele egyébként jól tükrözi, hogy a Subaru fő piaca az Egyesült Államok lesz, hiszen Tribeca városrész New York egyik elegáns külkerülete.
A korábban kissé jellegtelen autókat gyártó cég európai formatervezői, a korábban az Alfa Romeónál is dolgozó Andreas Zapatinas vezetésével kitettek magukért, hiszen a Subaru új arculata markáns és karakteres, a következő modelleket már gyerekjáték lesz azonosítani. Az utastérben is az egyéni atmoszféra kialakítása és a csúcsminőség voltak a legfontosabb tervezői szempontok. Az arasz híján
ötméteres karosszéria pedig ahhoz is elég tágas, hogy beférjen a harmadik üléssor. A térergonómia terén is nagyot nyújtó modell csomagtartója így az átlagosnál is jobban variálható. A hétüléses Tribeca értékesítése nyár elején Észak-Amerikában kezdődik majd, ám Takenaka úr, a Subarukat gyártó Fuji Heavy Industries elnöke
kérdésünkre elmondta, hogy a márka zászlóshajója 2006 elején Európában is harcba száll a vásárlókért. A Subaru persze jól tudja, hogy – bármilyen meggyőzők is a Tribeca képességei és erényei – az Óvilágban ütőképes dízelmotor nélkül esélytelen lenne jelentős piaci sikereket elérni. Ezért az is eldöntött tény, hogy a Subaru Európában egy hathengeres dízelmotorral is árusítja majd az akár terepen is elboldoguló családi luxusautót. Mivel a Subarunak nincs saját dízelmotorja, egyelőre csak találgatni lehet, hogy ki lesz a beszállító. Árakról egyelőre nincs pontos információnk, a Tribeca piaci pozicionálása mégis sokat elárul: a Subaru palettáján a Tribeca a Legacy és az Outback fölött áll majd, így minden bizonnyal többe is kerül majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.