Ügyes húzás volt: a Boeing előbb telesírta a világsajtót, hogy az Airbus A–380-as óriásgépének megjelenése, az emiatt csökkenő megrendelések miatt kénytelen leállítani a legendás 747-esek gyártását, azután pedig frappáns választ adva a héten bemutatta a világon a legnagyobb távolságot megtenni képes kereskedelmi repülőgépet, a 777-est. A teljes nevén B–777–200LR-ként Seattle-ben közönség elé tárt utasszállító a cég új elképzeléseit hivatott megtestesíteni a repülésről – közölte a CNN. A stratégia merőben eltér a nagy rivális elgondolásától: nem az utasok, hanem a megtehető kilométerek számára épít. A B–777–200LR hatósugara 17 ezer kilométer, ezzel a teljesítménnyel a világ szinte bármely két repülőterét képes összekötni tankolás nélkül. A vállalat szakértői úgy vélik, az utóbbi években megváltoztak az emberek: már nem szeretnek nagy repülőterekről nagy légikikötőkbe utazni, hogy onnan a lakhelyükhöz vagy célállomásukhoz közelebb lévő kisebb repterekre szálljanak, hanem leginkább egyenesen oda kívánnak eljutni, ahová elindultak. Mindez kétségtelenül így lehet a józan logika szerint, bár az Airbus az alig egy hónapja bemutatott monstrummal, az A–380-assal éppen az ellenkező irányba indult: a gigászi gépet még a nagyobb repülőterek közül is csak néhány tudja átalakítások nélkül fogadni, olyan nagy. Az A–380-as kialakítástól függően ötszáz vagy akár ezer utast képes szállítani. Az új Boeing ezzel szemben csak 301 férőhelyes.
A két repülőgépgyártó közti verseny eredményét gazdasági elemzők százai próbálják megjósolni. A jelenlegi adatok szerint az Airbus áll nyerésre: az amerikai Boeing tavaly vesztette el piacvezető szerepét európai vetélytársával szemben. A Boeing az első B–777–200LR-t a Pakistan International Airlinesnak szállítja majd jövő év januárjában.

Újabb durva frontális karambol – fotók a helyszínről!