Bemutatták a Boeing új gépét

Egyetlen tankolással képes megtenni az utat a Föld szinte bármely két városa között a Boeing új repülőgépe. Az amerikai cég a 777–200LR-rel akarja felvenni az üzleti versenyt az európai Airbus egy hónapja forgalomba állított szupergépével, az A–380-assal.

Hírösszefoglaló
2005. 02. 17. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ügyes húzás volt: a Boeing előbb telesírta a világsajtót, hogy az Airbus A–380-as óriásgépének megjelenése, az emiatt csökkenő megrendelések miatt kénytelen leállítani a legendás 747-esek gyártását, azután pedig frappáns választ adva a héten bemutatta a világon a legnagyobb távolságot megtenni képes kereskedelmi repülőgépet, a 777-est. A teljes nevén B–777–200LR-ként Seattle-ben közönség elé tárt utasszállító a cég új elképzeléseit hivatott megtestesíteni a repülésről – közölte a CNN. A stratégia merőben eltér a nagy rivális elgondolásától: nem az utasok, hanem a megtehető kilométerek számára épít. A B–777–200LR hatósugara 17 ezer kilométer, ezzel a teljesítménnyel a világ szinte bármely két repülőterét képes összekötni tankolás nélkül. A vállalat szakértői úgy vélik, az utóbbi években megváltoztak az emberek: már nem szeretnek nagy repülőterekről nagy légikikötőkbe utazni, hogy onnan a lakhelyükhöz vagy célállomásukhoz közelebb lévő kisebb repterekre szálljanak, hanem leginkább egyenesen oda kívánnak eljutni, ahová elindultak. Mindez kétségtelenül így lehet a józan logika szerint, bár az Airbus az alig egy hónapja bemutatott monstrummal, az A–380-assal éppen az ellenkező irányba indult: a gigászi gépet még a nagyobb repülőterek közül is csak néhány tudja átalakítások nélkül fogadni, olyan nagy. Az A–380-as kialakítástól függően ötszáz vagy akár ezer utast képes szállítani. Az új Boeing ezzel szemben csak 301 férőhelyes.
A két repülőgépgyártó közti verseny eredményét gazdasági elemzők százai próbálják megjósolni. A jelenlegi adatok szerint az Airbus áll nyerésre: az amerikai Boeing tavaly vesztette el piacvezető szerepét európai vetélytársával szemben. A Boeing az első B–777–200LR-t a Pakistan International Airlinesnak szállítja majd jövő év januárjában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.