Bár a szervezők több alkalommal és bizonyíthatóan kellő időben felajánlották a koncert közvetítését, illetve rögzítését a Duna Televízió számára, a csatorna mindkét lehetőséget elutasította. Veress levelében erről úgy fogalmazott: „a nézők millióit fosztották meg a nemzeti összetartozás élményének páratlan megnyilvánulásától”. Mint lapunk is beszámolt róla, július 2-án közel kétszázezren vettek részt a nemzeti rockopera erdélyi ősbemutatóján. Az előadás végén a tömeg elénekelte a Himnuszt, a Szózatot, a székely himnuszt, és könnyezve skandálták, hogy „köszönjük”. A kurátor arra is emlékezteti Cselényit, hogy 2003-ban a Duna Televízió szintén elutasította az István, a király című rockopera erdélyi ősbemutatójának közvetítését. Mint Veress írja, „2005. július 2-ig úgy tűnt, ezt a szakmai és erkölcsi szégyent nem lehet fokozni”.
Arra is rámutatott: a csatorna hatályos közszolgálati műsor-szolgáltatási szabályzata szerint a Duna Televízió adásában „előnyben kell részesíteni a hazai és határainkon túli magyarság életét jelentősen befolyásoló, közérdeklődésre számot tartó lényeges eseményeket”. Cselényi pályázati kötelezettségvállalásában ékesszólóan azt ígérte, hogy vezetése alatt a tévében „a nemzeti elkötelezettség, az együvé tartozás élménye és vállalása, a közös szellemi égboltban való gyönyörködés nem jobb és nem bal kérdése, nem pártprivilégium”. Levelében Veress azt is tudakolta Cselényitől, hogy a történtek összhangban állnak-e az elnöki pályázatában ígértekkel, érvényesült-e a közszolgálati és műsor-szolgáltatási szabályzat, és ki a felelős A megfeszített című rockopera közvetítésének, illetve rögzítésének elmulasztásáért. Veress arra is választ vár Cselényitől, hogy folytat-e vizsgálatot az ügyben, s milyen munkajogi-fegyelmi következményekkel jár a mulasztás.
Orosz diplomata: A Nyugat szándékosan démonizálja Oroszországot, hogy előkészítse a háborút
