Az erőművi karbantartás irányítóinak hanyagsága és a nem megfelelő minőség-ellenőrzés vezetett a japán Mihama atomerőműben 2004 augusztusában bekövetkezett balesethez, amely a legsúlyosabb volt a japán nukleáris ipar történetében – áll az okokat vizsgáló szakértői testület friss jelentésében. Miként megírtuk, az erőmű hármas blokkjában nem sokkal a karbantartási munkálatok elvégzése után az úgynevezett szekunder köri gőzvezeték megrepedt, s a kiáramló forró gőz öt embert halálra égetett, hat másikat pedig súlyosan megsebesített.
Az ügy vizsgálói már akkor megállapították, hogy a cső már ócskavas volt, a rozsda mindössze 1,4 millimétert hagyott meg az eredetileg tíz milliméter falvastagságából. Az erőművet üzemeltető Kansai Electric Power Co. (KEPCO) azonnal elismerte felelősségét, a kormánynak készült jelentés szerzői szerint azonban a tragédiában nemcsak a KEPCO, hanem a karbantartást végző Mitsubishi Heavy Industries hanyagsága is közrejátszott.
A cég takasagói gyárának egyik munkása ugyanis félreértette a főnökét – írta a tokiói The Asahi Shimbun. A vezető a mihamai erőmű karbantartási dokumentációját vizsgálva észrevette, hogy egy csődarabot nem cseréltek ki, s felhívta a hiba elkövetőjének figyelmét, hogy nem azt a gyártási számot látja, amit látnia kellene. Az alkalmazott azonban nem magát a csövet cserélte ki, hanem kiiktatta a rossz számot, és felcserélte azzal, amiről elöljárója beszélt.
A KEPCO egyik ellenőre később szintén észrevette a hibát, s bár felhívta a karbantartó céget arra, hogy hozza helyre a mulasztását, senki sem tartotta indokoltnak, hogy addig is felfüggesszék az erőművi blokk működését.

Ezek az árulkodó jelek mutatják, hogy Magyar Pétert nagyon érzékeny pontján érinti a bennfentes kereskedés ügye