Magyari József lehet a Transelektro-csoport válságmenedzsere, aki jelenleg a Kossuth Holding Vagyonkezelési Rt. vezérigazgatója. A Transelektrónak hitelező pénzintézetek vezetői múlt héten döntöttek arról, hogy válságmenedzsment irányítja a csoportot. Egyelőre még bizonytalan, hogy a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt. a csoport pénzügyi nehézségei miatt az eredeti tervek szerint részt tud-e venni a MÁV Rt. részére szállítandó harminc elővárosi motorvonat összeszerelésében.
A MÁV Északi Járműjavító Kft.-nél augusztusban vagy szeptemberben kellene megkezdeni a Stadler motorvonatok összeszereléséhez szükséges munkákat, ehhez viszont még nincs meg az új szerelőcsarnok. Ellenkező esetben az oly gyakran hangoztatott 40-42 százalékos hazai beszállítói hányad a felére csökkenhet. Ahhoz ugyanis, hogy a GTK megbízást kapjon a Stadlertől – mint a legfőbb alvállalkozó – két feltételnek kell teljesülnie: egyrészt a MÁV Rt. igazgatóságának jóvá kell hagynia, hogy a GTK üzletrészt vásároljon a vasúttársaság tulajdonában levő Északi Járműjavító Kft.-ben, másrészt a Transelektrónak egymilliárd forintot be kell fektetnie a cégbe. A járműjavítóban készülne a harminc vonat közül tizenöt, ehhez viszont szükség van az új üzemcsarnokra.
Székely Péter, a Transelektro elnöke legutóbb azt nyilatkozta, hogy akkor vásárolnak üzletrészt, ha a MÁV és a Stadler között hatályba lép a finanszírozási szerződés. A MÁV harmincszázalékos előleget fizetne a szállítóknak. Értesüléseink szerint viszont az üzletrész átadásának tárgyalása június 30-ig nem szerepel a MÁV Rt. igazgatóságának előterjesztésében, ráadásul a Transelektro az előleget a járművek főegységeinek legyártására és kifejlesztésére kapná. Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnöke lapunknak azt nyilatkozta: e témában a Stadler, a Transelektro és az Északi Járműjavító illetékesei tárgyalnak, a MÁV ennek lezárását követően adhatja jóváhagyását az ügyletre.

„Telefonozott az úszómester” – megszólalt a Palatinus tragédia szemtanúja