Magyarázkodás közpénzből

Több millió forintot fizetett közpénzből a BKV a Metro újságnak, hogy annak első oldalán a Budapest Riport eltávolított plakátjainak ügyében magyarázkodjon. A közlekedési társaság továbbra is azt vallja: a BKV területén található hirdetéseket a vállalattal azonosítják az utazók.

2006. 01. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy teljes oldalon magyarázta tegnap a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) az ingyenes Metro újság címlapján az olvasóknak, milyen módon járt el, amikor üzleti érdekekre hivatkozva leszedette a BKV területéről a főváros elmúlt tizenöt évét kritikusan és humorosan bemutató lap plakátjait. A BKV vezérigazgatója Demszky Gábor kérésére vizsgálatot rendelt el a napokban, hiszen a főpolgármester – állítása szerint – nem ért egyet a véleménynyilvánítás korlátozásával.
Ismeretes, a BKV Zrt. január 23-i közleményében azt állította, hogy eszközeikre, területeikre szerződéses partnerük, a Peron Reklám Kft. döntései alapján kerülnek ki a reklámok, azonban ezeket a plakátokat az emberek a BKV-val azonosítják. Aba Botond, a közlekedési társaság vezérigazgatója lapunknak kedden hazugságnak nevezte, ami az ügyben nyilvánosságra került dokumentumokban szerepel, hozzátéve: ő nem tudott a plakátok eltávolításáról, mert szabadságon volt. Ugyanakkor a lapunkban is közölt e-mailben, amelyet a Peron Reklám Kft. vezetője írt kollégáinak, az állt: „A BKV Rt. főosztályvezetője, Kotulyák Tamás kérését továbbítom: a BKV Rt. határozottan kért, hogy a területén lévő reklámeszközökön semmiféle Demszky Gáborral kapcsolatba hozható kampány ne jelenjen meg! Amennyiben mégis kikerültek ilyen plakátok, úgy azokat sürgősen le kell szedetni!”
Győri Tibor, a Budapest Riport egyik tulajdonosa nem érti Aba Botond hazugságra vonatkozó kijelentését, hiszen szó szerint ismertették a levelet. Hozzátette: a közlekedési társaság eddig nem jelölte meg, miben állt volna a kiadvány plakátjai által okozott üzleti érdeksérelme. – Esetleg kevesebben utaztak volna metrón, villamoson vagy buszon? – tette fel a kérdést Győri Tibor. A Budapest Riport kiadójának tulajdonosa úgy véli: amennyiben igaz, hogy a közlekedési társaság területein található reklámokat a BKV-val azonosítják az utasok, akkor a vállalat súlyos intézkedések előtt áll, amelyek akár a Peron Reklám Kft. megszüntetéséhez is vezethetnek, mivel ezen az alapon nem szabad reklámozni. Ilyen logika alapján az utazók egy intimbetét-reklám láttán megrohamozhatják a jegypénztárokat betétekért – jegyezte meg Győri Tibor.
Azzal kapcsolatban, hogy Demszky Gábor rágalmazás miatt pert indít ellene, azt mondta: hét végi sajtótájékoztatóján, amikor Demszky, Aba és Kotulyák elvtársról beszélt, ő csupán egy feltételezést említett, azt fejtegette, vajon hogyan távolíthatták el 16 évvel a rendszerváltozás után a plakátokat. Mint Győri Tibor fogalmazott, valaminek csak kellett történnie, hogy eltűntek a Budapest Riport plakátjai.
Noha a köztulajdonban álló BKV-nál nem árulták el lapunknak, hogy mennyibe került számukra a fizetett közlemény, lapunk információi szerint a Metro hírújság normál címoldala előtti, extra első oldalának tarifája kiemelkedően magas, a szokásos egész oldalas hirdetésnél mintegy 800 ezer forinttal kerül többe.
Az újság hirdetési osztályán végül megtudtuk: a BKV a Demszky Gábort tisztázni kívánó közlemény ily módon történő megjelentetéséért mintegy 2,7 millió forintot fizetett.
Publicisztika a 7. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.