Egy teljes oldalon magyarázta tegnap a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) az ingyenes Metro újság címlapján az olvasóknak, milyen módon járt el, amikor üzleti érdekekre hivatkozva leszedette a BKV területéről a főváros elmúlt tizenöt évét kritikusan és humorosan bemutató lap plakátjait. A BKV vezérigazgatója Demszky Gábor kérésére vizsgálatot rendelt el a napokban, hiszen a főpolgármester – állítása szerint – nem ért egyet a véleménynyilvánítás korlátozásával.
Ismeretes, a BKV Zrt. január 23-i közleményében azt állította, hogy eszközeikre, területeikre szerződéses partnerük, a Peron Reklám Kft. döntései alapján kerülnek ki a reklámok, azonban ezeket a plakátokat az emberek a BKV-val azonosítják. Aba Botond, a közlekedési társaság vezérigazgatója lapunknak kedden hazugságnak nevezte, ami az ügyben nyilvánosságra került dokumentumokban szerepel, hozzátéve: ő nem tudott a plakátok eltávolításáról, mert szabadságon volt. Ugyanakkor a lapunkban is közölt e-mailben, amelyet a Peron Reklám Kft. vezetője írt kollégáinak, az állt: „A BKV Rt. főosztályvezetője, Kotulyák Tamás kérését továbbítom: a BKV Rt. határozottan kért, hogy a területén lévő reklámeszközökön semmiféle Demszky Gáborral kapcsolatba hozható kampány ne jelenjen meg! Amennyiben mégis kikerültek ilyen plakátok, úgy azokat sürgősen le kell szedetni!”
Győri Tibor, a Budapest Riport egyik tulajdonosa nem érti Aba Botond hazugságra vonatkozó kijelentését, hiszen szó szerint ismertették a levelet. Hozzátette: a közlekedési társaság eddig nem jelölte meg, miben állt volna a kiadvány plakátjai által okozott üzleti érdeksérelme. – Esetleg kevesebben utaztak volna metrón, villamoson vagy buszon? – tette fel a kérdést Győri Tibor. A Budapest Riport kiadójának tulajdonosa úgy véli: amennyiben igaz, hogy a közlekedési társaság területein található reklámokat a BKV-val azonosítják az utasok, akkor a vállalat súlyos intézkedések előtt áll, amelyek akár a Peron Reklám Kft. megszüntetéséhez is vezethetnek, mivel ezen az alapon nem szabad reklámozni. Ilyen logika alapján az utazók egy intimbetét-reklám láttán megrohamozhatják a jegypénztárokat betétekért – jegyezte meg Győri Tibor.
Azzal kapcsolatban, hogy Demszky Gábor rágalmazás miatt pert indít ellene, azt mondta: hét végi sajtótájékoztatóján, amikor Demszky, Aba és Kotulyák elvtársról beszélt, ő csupán egy feltételezést említett, azt fejtegette, vajon hogyan távolíthatták el 16 évvel a rendszerváltozás után a plakátokat. Mint Győri Tibor fogalmazott, valaminek csak kellett történnie, hogy eltűntek a Budapest Riport plakátjai.
Noha a köztulajdonban álló BKV-nál nem árulták el lapunknak, hogy mennyibe került számukra a fizetett közlemény, lapunk információi szerint a Metro hírújság normál címoldala előtti, extra első oldalának tarifája kiemelkedően magas, a szokásos egész oldalas hirdetésnél mintegy 800 ezer forinttal kerül többe.
Az újság hirdetési osztályán végül megtudtuk: a BKV a Demszky Gábort tisztázni kívánó közlemény ily módon történő megjelentetéséért mintegy 2,7 millió forintot fizetett.
Publicisztika a 7. oldalon

Nagy bejelentést tett Szijjártó Péter