Még ötmilliárd villamosokra

Több mint ötmilliárd forintot kell sürgősen félretennie a fővárosi önkormányzatnak, hogy egyáltalán fogadni tudja az évek óta megrendelt nagykörúti Siemens villamosokat tavasszal – értesült lapunk. A 36 milliárdos beruházás pluszköltségeként jelentkezik az újabb tétel, amelyből peronokat, áramellátó rendszert és kocsiszínt kell átalakítani.

2006. 01. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Plusz 5,2 milliárd forintra azért van szükség, hogy a német gyártó Combino típusú szerelvényeivel be tudjanak állni a kocsiszínbe, áramot tudjanak felvenni és fel lehessen szállni rájuk. Magyarán a közlekedési társaságnak sürgősen át kell építenie a nagykörúti állomásokat, peronokat, a Hungária kocsiszínt, valamint az áramellátó rendszer is átalakításra szorul. Az összeg nem része a villamosok 36 milliárd forintos árának, azt külön kell finanszíroznia a BKV Rt.-nek, illetve a fővárosi önkormányzatnak.
Mint megírtuk, összesen 40 darab új jármű kerül majd Budapestre. Ezek mindegyike 2,40 méter széles és 54 méter hosszú, s akár több mint 300 utas szállítására is képes lesz. A járművek teljes hosszukban alacsony padlósak. Az 5,2 milliárd forintot már a következő hetekben biztosítani kell a BKV-nak, hiszen az előzetes információk alapján már március–áprilisban megérkezhet az első prototípusa a Combino villamosnak a magyar fővárosba.
*
A próbaüzem és a vasúthatósági engedélyezés után néhány járművet már birtokba vehetnek az utasok is a Nagykörúton, az utolsó, 40. szerelvény jövő tavasszal érkezik hazánkba.
Zsinka László, a Városháza tulajdonosi bizottságának MIÉP-es alelnöke arra figyelmeztetett, hogy tavaly a BKV vezérkara csupán néhány száz millió forintos plusz- költségről beszélt, amit félre kell tenni a villamosok fogadási feltételeinek megteremtése érdekében. A politikus elmondta azt is, hogy javaslatára tegnap a bizottság úgy döntött: ötmilliárd forintos hitelt vehet fel a BKV Zrt. Mint ismeretes, a BKV tavaly 60 milliárd forintos adóssággal zárta az évet. Az idén a kormány kis mértékben, mintegy húszmilliárd forinttal kvázi szanálhatja az ellenzék szerint szocialista típusú vállalatot.

Vita a járatritkításról. Harmincegy buszjárat ritkítását jelentené, ha módosítanák a BKV úgynevezett paraméterkönyvét, amely előírja a közlekedési társaság teljesítményét – mondta tegnap Perlaki Jenő, a fővárosi városüzemeltetési bizottság fideszes tagja. A testület legutóbbi ülésén elnapolta a döntést a BKV nagy vitát kiváltó javaslatáról. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a BKV javaslata főként a Budapest külvárosi részein amúgy is túlzsúfoltan közlekedő buszokat érintené, ezt azonban Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes lapunknak cáfolta. (Sz. Zs.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.