Plusz 5,2 milliárd forintra azért van szükség, hogy a német gyártó Combino típusú szerelvényeivel be tudjanak állni a kocsiszínbe, áramot tudjanak felvenni és fel lehessen szállni rájuk. Magyarán a közlekedési társaságnak sürgősen át kell építenie a nagykörúti állomásokat, peronokat, a Hungária kocsiszínt, valamint az áramellátó rendszer is átalakításra szorul. Az összeg nem része a villamosok 36 milliárd forintos árának, azt külön kell finanszíroznia a BKV Rt.-nek, illetve a fővárosi önkormányzatnak.
Mint megírtuk, összesen 40 darab új jármű kerül majd Budapestre. Ezek mindegyike 2,40 méter széles és 54 méter hosszú, s akár több mint 300 utas szállítására is képes lesz. A járművek teljes hosszukban alacsony padlósak. Az 5,2 milliárd forintot már a következő hetekben biztosítani kell a BKV-nak, hiszen az előzetes információk alapján már március–áprilisban megérkezhet az első prototípusa a Combino villamosnak a magyar fővárosba.
*
A próbaüzem és a vasúthatósági engedélyezés után néhány járművet már birtokba vehetnek az utasok is a Nagykörúton, az utolsó, 40. szerelvény jövő tavasszal érkezik hazánkba.
Zsinka László, a Városháza tulajdonosi bizottságának MIÉP-es alelnöke arra figyelmeztetett, hogy tavaly a BKV vezérkara csupán néhány száz millió forintos plusz- költségről beszélt, amit félre kell tenni a villamosok fogadási feltételeinek megteremtése érdekében. A politikus elmondta azt is, hogy javaslatára tegnap a bizottság úgy döntött: ötmilliárd forintos hitelt vehet fel a BKV Zrt. Mint ismeretes, a BKV tavaly 60 milliárd forintos adóssággal zárta az évet. Az idén a kormány kis mértékben, mintegy húszmilliárd forinttal kvázi szanálhatja az ellenzék szerint szocialista típusú vállalatot.
Vita a járatritkításról. Harmincegy buszjárat ritkítását jelentené, ha módosítanák a BKV úgynevezett paraméterkönyvét, amely előírja a közlekedési társaság teljesítményét – mondta tegnap Perlaki Jenő, a fővárosi városüzemeltetési bizottság fideszes tagja. A testület legutóbbi ülésén elnapolta a döntést a BKV nagy vitát kiváltó javaslatáról. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a BKV javaslata főként a Budapest külvárosi részein amúgy is túlzsúfoltan közlekedő buszokat érintené, ezt azonban Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes lapunknak cáfolta. (Sz. Zs.)

Nagy bejelentést tett Szijjártó Péter