Nem felejtenek a választópolgárok, nem felejtik el, hogy az Orbán-kormány csak pereskedett, az új metróberuházást luxusnak nevezte a volt kormányfő – hangoztatta Demszky Gábor a Keleti pályaudvarnál. Hozzátette: elődjével ellentétben a mostani kabinet támogatja a tömegközlekedést, a fővárosi oktatási, egészségügyi fejlesztéseket, s törvényben garantálta a 4-es metró megvalósítását 80 százalékos állami szerepvállalás mellett. A főpolgármester szerint az idén is a budapestiek szavazatain múlik, hogy visszasegítik-e a Budapestet büntető Orbán-kormányt a hatalomba, vagy az SZDSZ-t választják, s akkor „senki nem tudja meggátolni a főváros fejlődését, a metróépítést”. Horn Gábor SZDSZ-ügyvivő arról beszélt, hogy az Orbán–Torgyán-kormány Budapest ellenében politizált, és igazi károkat okozott a kétmilliós fővárosnak. Ismeretes, még a Horn-kormány idején lehetőség lett volna az orosz államadósság lebontása kapcsán szerződést kötni, és elkezdeni a metró építését számottevő költségvetési megterhelés nélkül. Kiderült az is, hogy az állami büdzsében a – a metrótörvény előírásaival ellentétesen – a tervezett 30 milliárd forint helyett csak 15,8 milliárd szerepel a 4-es metró beruházásfinanszírozására. – Demszky Gábor 16 éve főpolgármester. Ez idő alatt hat miniszterelnökkel volt képtelen zöldágra vergődni, szót érteni – jegyezte meg a fentiek kapcsán Pokorni Zoltán, a Fidesz alelnöke. Mint fogalmazott, Demszky Gábornak nem az ilyen vagy olyan színezetű kormányokban kellene a hibát keresni, inkább jobb volna, ha magába nézne.
Folytatódó jövőfelélés. Az idén jelentős mértékben folytatódik Budapest eladósítása, a 2006-os költségvetési tervezet 53 milliárd forintos hitelfelvétellel számol – mondta el lapunknak Hutiray Gyula, a fővárosi pénzügyi bizottság fideszes tagja, hozzátéve: ezzel az újabb jövőfelélő lépéssel a főváros hitelállománya jóval meghaladja majd a százmilliárdot. Moskovits Péter (MSZP), a bizottság szocialista elnöke szerint a hitelösszeg áthúzódó tételekből áll: 25 milliárdot a tavaly fel nem vett pályázati keretből, 28 milliárd pedig ugyancsak korábbi döntések (EIB-hitel oktatási felújításokra és metróépítésre) alapján vesznek föl. – A teljesítéseket figyelembe véve Budapest – kétségkívül jelentős – adósságállománya kezelhető – tette hozzá.
Meglepő fordulatot tartogat az időjárás