A Demszky Gábornál 16 éve kampánytémának számító 4-es metrót ugyan az Orbán-kormány állította le, az MSZP ígérete ellenére 2002 óta egy centiméter sem épült még az alagútjából. A miniszterelnök és a főpolgármester rendre azt állítja, az előző kormány Budapestet büntető politikát folytatott, mint Gyurcsány fogalmazott: leállította a füstgáztisztító és az M0-s körgyűrű építését, kilépett a tömegközlekedés finanszírozásából, a fővárosban csupán az Erzsébet téri gödröt hagyta maga után. Ezzel szemben a leégett Budapest Sportcsarnok helyén felépült a Papp László Budapest Sportaréna, megépült a Nemzeti Színház, a Művészetek Palotája és a Millenáris Park, rendezték az Erzsébet teret, ráadásul mindezt a főváros anyagi áldozatvállalása nélkül. Ezen fejlesztések megkezdéséről még az Orbán-kormány döntött.
Ahhoz képest, hogy most látványos, nagy fejlesztéseket kér számon a Fidesztől a miniszterelnök és a főpolgármester, a jelenlegi ciklusban egyetlenegy, a főváros érdekeit szolgáló nagyberuházás sem történt. Utak, hivatalok, intézmények megújítása 16 éve folyamatos, legfeljebb az ütemük gyorsul fel a választások közeledtével. Korábban Demszky Gábor a Magyar Nemzetnek adott interjújában az elmaradt fejlesztésekre vonatkozó kérdéseinkre azt válaszolta: „Nem akartunk presztízsberuházásokat. Ahelyett, hogy a Nemzeti Színházat építettük volna, felújítottuk az összes teátrumot, és fenntartjuk az art mozihálózatot”. Nevezetes beruházásként említette a főpolgármester a fővárosi levéltár új épületét, a rákospalotai szemétégető rekonstrukcióját és a néhány hét alatt elkészült, ideiglenes Városháza-parkot.
A szocialisták 2002-ben Medgyessy Péter volt miniszterelnök és Gy. Németh Erzsébet egykori főpolgármester-jelölt vezérletével ígértek hidat Újpest és Óbuda közé, az M0-s északi körgyűrűjére, az összes trolibusz lecserélését újakra, és a villamosvonal-hálózat fejlesztését. Természetesen a 4-es metró megépítése és az 5-ös metró tervezése sem maradt ki a szórásból.
Két napja Gyurcsány Ferenc ugyanezeket újból megígérte, mivel nem valósultak meg az elmúlt négy évben. Ezen felül a miniszterelnök az MSZP új Budapest-programja keretében vállalta, hogy felújítják az összes fürdőt, a budai Várat, a Moszkva teret, három kórházat. A második Gyurcsány-kormány segítene megépíteni az Újpest–Aquincum és a körgyűrű hídját, gyorsvasutat a főváros és elővárosai, valamint Ferihegy közé, egy új, nagy folyami kikötőt a Dunára, 5000 férőhelyes kongresszusi központot, új kulturális központot a közraktárak területén, valamint csatornáznák a külső kerületeket, rendbe tennék az egykori gázgyár területét, meghosszabbítanák az 1-es és a 3-as villamos vonalát, megkezdenék az 5-ös metró beruházását is.
Demszky Gábor tegnap a kormányfő terveiről kérdésünkre azt mondta: új elemet nem hallott, Gyurcsány lényegében megismételte a Podmaniczky-tervben foglaltakat. A főpolgármester hosszasan bírálta a Fideszt, amely szerinte a be nem tartott ígéretekről ismert Budapesten. A legnagyobb ellenzéki párt nemet mondott a fővárosi fejlesztésekre, kormányzása alatt egyetlen fillért sem adott a fővárosi tömegközlekedés támogatására. Ezzel szemben a fővárosi tömegközlekedés támogatását a Horn-kormány szüntette meg.
Botrányos viselkedése miatt több mint 14 millióra büntették Gyurcsányt