Saját márkás termékekkel hódít a Lidl

2006. 03. 03. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kereskedelmi márkás a Lidl által értékesített termékek túlnyomó többsége. Ezek piacrésze pedig a kereskedelmi márkák piacán 11,5 százalék, ami igen erős pozíció – állapítja meg a GfK Hungária tanulmánya.
A Lidl 2004 novemberében nyitotta meg első áruházát Magyarországon, s még abban a hónapban elérte a hazai háztartások 8,2 százalékát, az első fél évben pedig a háztartások 29 százalékát. Ez nem mást jelent, mint hogy csaknem minden harmadik család vásárolt már Lidl üzletben.
Az egyes üzlettípusok piaci részesedését tekintve hazánkban továbbra is a hipermarketek bonyolítják le a teljes napi termékforgalom negyedét. Ám a diszkontok 2001 óta stabilan őrzött 15 százalékos részesedését a Lidl megjelenése a piacon másfél-két százalékponttal megnövelte.
Azok a vásárlók, akik a legújabb diszkontlánc működésének első hat hónapja alatt vásároltak a Lidlben, kevesebbet költöttek más diszkontláncok üzleteiben. Ugyanakkor alacsony a Lidl-vásárlók lojalitása, hiszen a lánc vásárlói beszerzéseik 92 százalékát más üzletekben intézik. Az üzletláncot kipróbálók körében a legtöbben budapestiek, de közülük kevesen vásárolnak akár második alkalommal is újra a Lidlben.
A visszatérő vásárlók leginkább dél-magyarországiak, kis- és nagyvárosiak, kisgyermekes háztartások s azok a családok, ahol a háziasszony még nem töltötte be a 40. életévét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.