Lerobbant hidak Budapesten

Budapesten az elmúlt hetekben az útfelújítások és az árvíz miatti forgalomkorlátozások hatalmas dugókat okoztak, s a folyamatos munkák miatt őszig a helyzet javulására nem számíthatunk. Bár szakemberek csaknem egy évtizede szorgalmazzák a meglévő dunai átkelők felújítását, új hidak építése nélkül csak javításokat végeztethet az üzemeltető fővárosi önkormányzat.

2006. 04. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem épült új híd Magyarország fővárosában az elmúlt tizenöt évben az állami beruházásban 1995-ben átadott Lágymányosi kivételével, és a közlekedési szakemberek mellett már érdekképviseletek (PMKIK, BKIK) is szorgalmazzák az átfogó fejlesztést.
Az új Duna-hidak építésének legfőbb alapja a parlament által 2003-ban elfogadott, az országos területrendezési tervről szóló törvény. A jogszabály, illetve a főváros 2000-es fejlesztési terve négy dunai átkelő létesítését irányozta elő: az M0-s autóút északi hídját, az aquincumi, a Galvani úti és az albertfalvai hidat.
A főváros úgynevezett Podmaniczky-program alapján az aquincumi híd megépítése 2013-ra, a Galvani úti és az albertfalvai híd beruházásának megkezdése az ezt követő időszakra tehető, azonban az EU kohéziós alapjából remélt források sorsa egyelőre bizonytalan.
Az M0-s híd állami beruházásként legkorábban 2007 végére épülhet meg, ám a budakalászi lehajtó kialakítása után össze kell kötni a 11-es és a 10-es főutat is. Addig – a város megbénulása nélkül – a Margit híd felújításához nem foghatnak hozzá annak ellenére, hogy az átkelőt az 1947–48-as újjáépítés után 1978-ban újították fel, és 2001-ben lejárt az úgynevezett ciklusidő.
Az Árpád hídon, amelyen naponta több mint százezren kelnek át, az 1-es villamos sínei alatt húzódó vasbeton pályalemez szigetelése tönkrement. A járdát, illetve a bicikliutat két éve átépítették, a közúti aszfaltozás azonban még várat magára. A Szabadság hidat, annak felső acélszerkezetét a négyes metró építésével egy időben újítanák fel, a Lánchídon pedig 2007-ben felületvédelemre lesz szükség. Ugyanebben az évben rekonstruálnák az Erzsébet híd pesti feljáróját, míg a Petőfi híd alsó pályaszerkezetének felújításával csak 2010-ben számolnak. A tízéves Lágymányosi híd műszaki állapotának felülvizsgálata négy év múlva várható.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.