Nem épült új híd Magyarország fővárosában az elmúlt tizenöt évben az állami beruházásban 1995-ben átadott Lágymányosi kivételével, és a közlekedési szakemberek mellett már érdekképviseletek (PMKIK, BKIK) is szorgalmazzák az átfogó fejlesztést.
Az új Duna-hidak építésének legfőbb alapja a parlament által 2003-ban elfogadott, az országos területrendezési tervről szóló törvény. A jogszabály, illetve a főváros 2000-es fejlesztési terve négy dunai átkelő létesítését irányozta elő: az M0-s autóút északi hídját, az aquincumi, a Galvani úti és az albertfalvai hidat.
A főváros úgynevezett Podmaniczky-program alapján az aquincumi híd megépítése 2013-ra, a Galvani úti és az albertfalvai híd beruházásának megkezdése az ezt követő időszakra tehető, azonban az EU kohéziós alapjából remélt források sorsa egyelőre bizonytalan.
Az M0-s híd állami beruházásként legkorábban 2007 végére épülhet meg, ám a budakalászi lehajtó kialakítása után össze kell kötni a 11-es és a 10-es főutat is. Addig – a város megbénulása nélkül – a Margit híd felújításához nem foghatnak hozzá annak ellenére, hogy az átkelőt az 1947–48-as újjáépítés után 1978-ban újították fel, és 2001-ben lejárt az úgynevezett ciklusidő.
Az Árpád hídon, amelyen naponta több mint százezren kelnek át, az 1-es villamos sínei alatt húzódó vasbeton pályalemez szigetelése tönkrement. A járdát, illetve a bicikliutat két éve átépítették, a közúti aszfaltozás azonban még várat magára. A Szabadság hidat, annak felső acélszerkezetét a négyes metró építésével egy időben újítanák fel, a Lánchídon pedig 2007-ben felületvédelemre lesz szükség. Ugyanebben az évben rekonstruálnák az Erzsébet híd pesti feljáróját, míg a Petőfi híd alsó pályaszerkezetének felújításával csak 2010-ben számolnak. A tízéves Lágymányosi híd műszaki állapotának felülvizsgálata négy év múlva várható.
Módosultak a kutyával való utazás szabályai a helyjegyes vonatokon