Semmittevés után tarolás

Bár Magyarország fővárosában az eltelt négy évben nem épült egy centiméternyi metróalagút, és a korábbi ígéretek sem valósultak meg, az országgyűlési választás első fordulójában a fővárosban tarolt a Budapestet is irányító MSZP–SZDSZ-koalíció, összességében a listás szavazatok 56,06 százalékával. Alig másfél héttel a választás előtt Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor 800 milliárd forintos fejlesztési tervről szóló szerződést kötött, amelynek számos pontja olyan ígéretet tartalmaz, amelyet a balliberális városvezetés másfél évtizede képtelen beváltani.

2006. 04. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapesten vasárnap az MSZP 43,78 százalék szavazatot kapott, míg az SZDSZ országos eredményét csaknem megduplázva, 12,28 százalékot szerzett, így a Fidesz 35,11 százalékkal hiába lett a budapesti második helyezett, a külön induló MDF 5,3 százalékos szereplése is az ellenzék hátrányát jelzi. Az eredmények azt mutatják, hogy a jelenlegi balliberális városvezetés eredmények nélkül is sikerrel szerepel választásról választásra. Emlékezetes, a polgári kormányzás idején a fővárosban felépült a Nemzeti Színház, a Művészetek Palotája, a Millenáris Park, a lágymányosi egyetemi központ, megújult a Hősök tere, újjáépült az Uránia Nemzeti Filmszínház, valamint a leégett sportcsarnok helyén a Budapest Sportaréna. Eközben az 1998 és 2002 közötti ciklusban az MSZP és az SZDSZ ellenzékként folyamatosan Budapest ellehetetlenítéséről, „kiszárításáról”, a négyes metró beruházásának leállításáról beszélt, sőt Demszky Gábor főpolgármester mind a mai napig 100 milliárd forintos elvonást emleget. A négy évvel ezelőtti kormányváltás után a kormánypártok nagyarányú fejlesztést, az árvízvédelmi gátak megépítését ígérték, s első helyre a négyes metró beruházását tették.
Ehhez képest az idén március 27-én Demszky Gábor és Medgyessy Péter volt miniszterelnök sokadszorra bejelentve a beruházás tényleges megkezdését, tegnap letette a négyes metró alagútjának alapkövét. Bár a tényleges alagútfúrás csak jövőre kezdődik, a balliberális politikusok továbbra is az Orbán-kormányt hibáztatják, hogy az eltelt négy évben egy centiméternyi pályaszakasz sem épült.
Mint arról beszámoltunk, az első markológépes „kapavágásokat” bemutató főpolgármester kijelentette: amikor 1998-ban az akkori pénzügyminiszter Medgyessyvel aláírta a metróépítést szabályozó szerződést, arra számított, hogy 2003-ban már utazhatnak is a földalatti járművön. – A nyolc évvel ezelőtti kormányváltás után azonban a kicsinyes politikai boszszú, a provincializmus kerekedett felül, így 2003-ban másodszorra kellett az állammal szerződést kötnünk a beruházásról – mondta az SZDSZ-es politikus.
– Demszky Gábor minden metrómegállónál letehet egy alapkövet, tény: főpolgármestersége 16 éve alatt egyetlen centiméternyi alagutat sem épített. A jogállamiság semmibevétele felemlegetni az 1998-as, a polgári kormányzat által felmondott szerződést, amelyről a Legfelsőbb Bíróság mondta ki, hogy jogalap nélkül kötötték, ugyanis az állam csak a költségvetésben jóváhagyott mértékig vállalhat kötelezettséget. Megdöbbentő, hogy miközben a metró PR-munkáira több száz millió forintot költenek, az elfogadott nyomvonalra még építési engedélyt sem kapott a főváros – mondta lapunknak Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció vezetője.

Másfél évtized ígérete. Demszky Gábor programja a főváros számára – ezzel a címmel jelentette meg kiadványát a ma is regnáló főpolgármester 1990-ben. A program többek között a következőket tartalmazza: a közúti közlekedési hálózat, a Duna-hidak fejlesztése, a Hungária körút kiépítése, az M0-s körgyűrű és a hozzá csatlakozó úthálózat, valamint a metróhálózat fejlesztése, a csepeli gerincút megépítése, a BKV átszervezése, a gyógyfürdők felújítása, a levegőtisztaság és a zöld felületek védelme. E másfél évtizedes ígéretek „megcsinálásáról” kötött a napokban szerződést a kormány és a főváros.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.