Újabb fővárosi tendert nyert a Siemens

Ismét a Siemens nyert el a BKV-tól egy óriástendert: most a 4-es metró áramellátó rendszerének kiépítésére, ráadásul nem a német cég adta be a legjobb árajánlatot. A Siemens-Combino villamosoknál többek között a felső vezeték okozott problémákat. A fővárosi Fidesz szerint feltűnő, hogy rendre ugyanaz a cég nyer olyan indokok alapján, amiket az ellenzék – mivel kirekesztik a tenderbizottságokból – nem ismerhet meg.

2006. 08. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mintegy 30 milliárd forintért, 108,85 millió euróért építheti ki a metró áramellátását a Siemens M4 Budapest konzorcium úgy, hogy a legolcsóbb ajánlatot nem a német cégcsoport adta be. A közlekedési társaság által kiírt tárgyalásos eljárás a 4-es metróvonal Etele tér–Baross tér közötti 7,4 kilométer hosszú I. szakaszának teljes áramellátására, üzemvitelt irányító és felügyelő, valamint a 15 szerelvény közlekedéséhez szükséges automatikus vonatvezérlési és biztosítóberendezésének kiépítésére vonatkozik. Ezenkívül a vonatfelügyeletet ellátó irányítóközpontok, telefonközpontok, optikai adatátviteli, tűzjelző és energiaellátó hálózat létrehozása is feladata lesz a nyertes társaságnak. A tenderre alacsonyabb, 107,035 millió eurós árajánlatot adott be az M-Four-U konzorcium, ám ez a cégcsoport második lett.
Ismert, a nagykörúti Combino típusú „óriáshernyó” villamosokat is a Siemens gyártotta, amelyek forgalomba állításánál derült ki, hogy több villamos ajtaja rendszeresen meghibásodik, lefagyott egyes szerelvények komputere, a felső vezetékek meghibásodtak, s még klímát sem építettek beléjük. Az ügyben vizsgálat indult, ám az úgynevezett Combino-jelentést Tarlós István, a Fidesz és a MIÉP felszólításának ellenére is titkolja a városvezetés. Kupper András, a Fidesz–MKDSZ fővárosi frakcióvezetője a metrótender kapcsán lapunknak azt mondta: azokat a cégeket, amelyek hanyag módon, rosszul teljesítették a fővárosi közbeszerzési pályázatokon vállalt feladataikat, ki kellene zárni a további pályázatokon való részvételből. A politikus ugyanakkor hozzátette, hogy erre jelenleg nincs mód a közbeszerzési törvénynek köszönhetően. Szeretném látni azokat a plusz műszaki szolgáltatásokat, amelyekkel rendre tendereket nyer Budapesten a német cég, annak ellenére, hogy nem ő adja be a legolcsóbb árajánlatot – jegyezte meg Kupper. Közölte: a 4-es metró és a többi nagyberuházás tenderbizottságaiból, a projektek kontrolljából évek óta tendenciózusan kirekesztik a városházi ellenzéket, így nincsen belelátásuk, milyen indokok alapján minősítenek egyeseket nyertesnek.

Fogytán a bizalom. Megingott Demszky Gábor bizalma Aba Botondban, a BKV vezérigazgatójában. A BKV Zrt. felügyelőbizottsága még nem tárgyalta azt a vizsgálati jelentést, amelyből kiderül, milyen hibák történtek a Combino villamosok megérkezését megelőzően a 4-es, 6-os villamospálya felújítása során. „Az én bizalmam a vezérigazgató úr iránt megingott, és megismerve a jelentést sem tért vissza” – közölte tegnap az MTI szerint Demszky Gábor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.