Eladják az autósok vizsgáztatását is?

Ötvenszázalékos leépítés, a jelentős bevételt biztosító tevékenységek eladása fenyegeti a közlekedési felügyelet szervezetét – értesült lapunk. Az elbocsátások jelenleg is zajlanak.

2006. 09. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gőzerővel zajlik a közlekedési felügyelet átszervezése – értesült lapunk. A jelenleg 19 megyei és egy fővárosi szervezettel, valamint az ezt irányító főfelügyelettel rendelkező hivatal sokrétű hatósági feladatot lát el, többek között a gépjárművek műszaki vizsgáztatását és a vezetői engedélyhez szükséges vizsgák lebonyolítását. A választások után azonnal megkezdte a közlekedési felügyelet átalakítását a gazdasági miniszter. Békési István korábbi igazgatót, aki évtizedeket töltött el a felügyeletnél, menesztette, helyére Horváth Zsolt Csabát, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium volt közlekedési helyettes államtitkárát nevezte ki főigazgatónak Kóka János miniszter.
Horváth Zsolt Csaba máris megkezdte a szervezet átalakítását. Információnk szerint a közútkezelő közhasznú társaságok megszüntetéséhez hasonlóan a cél a közlekedési felügyelet esetében is egy központi szervezet létrehozása. Ezzel párhuzamosan zajlanak az elbocsátások. Ennek legfőbb mozgatórugója a költségek lefaragása – mondta el informátorunk.
*
Az elbocsátások ugyanis nem szakmai alkalmasság vagy képzettség alapján zajlanak, hanem fizetési besorolás szerint. Akinek magas a bére, azt küldik el leghamarabb. A megyei szervezetek vezetői utasítást kaptak, hogy első körben tízszázalékos leépítést kell végrehajtaniuk, a végcél azonban a jelenlegi dolgozók felének elküldése. A mostani feladatokat fél létszámmal képtelenség ellátni – érvelt informátorunk. Ezért a munkatársak attól félnek, hogy a feladatok egy részét kiszervezik. Természetesen azt a részét, amelyik pénzt hoz. Jelenleg a felügyelet évente 19-20 milliárd forintos bevételre tesz szert, működési költségeinek levonása után három-négy milliárd forintot fizet be a költségvetésbe. A bevétel jelentős részét a gépjárművek műszaki vizsgáztatásából, valamint a gépjárművezetők vizsgáztatásából befolyó pénz jelenti. Informátorunk szerint ezeket a tevékenységeket kívánják privatizálni, míg a bevételt nem hozó hatósági ellenőrzési feladatok továbbra is állami kézben maradnak.
A lapunkhoz eljutott információk szerint a privatizáció során nem ismert, tekintélyes szakmai befektetőket kívánnak helyzetbe hozni – mint például a német TÜV-t –, hanem alkalmi cégeket, amelyek jó kormányzati vagy pártkapcsolataik révén jutnak a néhány év alatt busásan megtérülő befektetéshez. Az esetleges privatizációt nehezítő körülmény, hogy a megyei felügyeletek nem tulajdonosai azon épületeknek, ahol működnek. A birtokon belüli önkormányzatok pedig maguk szabják meg az ingatlanok árát. Ellenzéki helyhatóságok – márpedig a közeli választásokon várhatóan sok helyen kerülnek pozícióba a Fidesz jelöltjei – esetleg nem adják majd olcsón az épületeket, ami megnehezíti a magánosítást, amely így nagyobb befektetést, lassabb megtérülést okoz – érvelt informátorunk.
Lapunk megkeresésére Horváth Zsolt Csaba, a Közlekedési Főfelügyelet főigazgatója titkársága útján azt közölte, hogy jelenleg nem tartja aktuálisnak a témát, ezért nem nyilatkozik. Úgy tudjuk, most is folyik annak a kormányhatározatnak az előkészítése, amely a felügyelet átszervezését irányítja majd. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium sajtóirodáján sem sikerült információhoz jutnunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.