Donáth Zoltán, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese lapunknak elmondta, nem meri biztosan állítani, hogy a jövőben nem fordulnak elő hibák. Bár a teljes állomány fele, azaz húsz jármű már Magyarországon van, ebből tizenkettőt már üzemképesnek nyilvánítottak, a közlekedési társaság szerint kevés a villamosvezető.
Emlékezetes, hogy eredetileg július elsejétől jártak volna a gúnynevén hernyóként is ismert, 54 méter hosszú villamosok, azonban folyamatos üzemzavarok miatt végül kivonták a forgalomból. Megelőzően, a felsővezeték átalakításával összefüggő munkálatok során kidőlt két villanyoszlop a Margit hídon. Később az ajtók, illetve az azok működését irányító számítógépes vezérlés mondta fel a szolgálatot. Júliusban kivonták a forgalomból a járműveket, amelyeket augusztus végén újraindítottak, de közülük hármat megrongáltak. Szeptemberben ismét jártak a villamosok, ám az ajtók újabb meghibásodására, illetve rongálásveszélyre hivatkozva ismét leállították, sőt abszurd módon a Szabadság téri ostromlóktól is féltették azokat.
Demszky Gábor főpolgármester a választási kampányban azzal fenyegetőzött, hogy ha csak öt percre leállnak a villamosok, akkor visszaküldik azokat a Siemensnek. Később kiderült, erre a szerződés csak akkor ad lehetőséget, ha a megrendelő így is fizet. Az illetékesek szerint a hibákat már kijavították.
A Margit hídi oszlopdőlések ügyében indított vizsgálat is leállt, hiszen a BKV Zrt. felügyelőbizottsága (fb) többször is tárgyalt a műszaki egyetem szakemberei által készített jelentésről, azonban a választás előtt már össze sem hívta az ülést Székely Gábor SZDSZ-es elnök. Éreklődésünkre elmondta: a vizsgálóknak többször több kérdést is feltettek. – A válaszok megérkeztek, az fb ülését e hétre öszszehívom – tette hozzá.
Szálka Miklós, a bizottság fideszes tagja azonban közölte: eddig semmilyen meghívót nem kapott, márpedig azt az ülés előtt nyolc nappal ki kell küldeni. Szerinte a választáson erősen meggyengült balliberális koalíció most is csak el akarja „mismásolni” az ügyet.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint nem halogatható a felelősök megnevezése és a BKV vezetésének menesztése. Egy európai országban nem maradhatna következmények nélkül ilyen botrány – fűzte hozzá.
Súlyos balesetet szenvedett, pedig csak fánkozni akart a Tiszán