Az utóbbi időben egymást érték azok az esetek, amikor autóbuszok gyulladtak ki Budapesten. A BKV korábban már közölte: a műszaki meghibásodások számának csökkentése és az üzemeltetési költségek mérséklése hosszú távon csak új járművek beszerzésével biztosítható. Legfrissebb hírek szerint hétfőn indult útnak Magyarországra a BKV megrendelésére gyártott 65 darabos Mercedes-Benz Citaro K flotta első példánya a Daimler Buses mannheimi központjából, hamarosan forgalomba állhat az új autóbusz.

Új autóbuszok állhatnak forgalomba a napokban
A járművek az elkövetkező hetekben folyamatosan érkeznek majd a fővárosi közlekedési céghez, érkezésükkel pedig a BKV autóbusz-állományának 8 százaléka újul meg – értesült a Magyarbusz. A 65, kétajtós kivitelű Mercedes-Benz Citaro K „nagy midibusz” tartós bérletéről még tavaly novemberben kötött szerződést a fővárosi közlekedési társaság. A flotta gyártása ezt követően 2025 első negyedévében indult el a Daimler Buses mannheimi üzemében.
Az új flotta elsősorban a legöregebb, használtan beszerzett Mercedes-Benz szóló autóbuszok, valamint a régi midibuszok egy részének kiváltását szolgálja, így lehetővé teszi, hogy a BKV az utóbbi időben busztüzekben is érintett típusokból végre selejtezni tudjon.
A járművek várhatóan
- a belvárosi 15-ösön,
- a Gellért-hegyre közlekedő 27-esen,
- a Kissvábhegyet kiszolgáló 39-esen,
- a budai hegyvidéki vonalakon (65/165, 102, 128/129, 137/237, 219),
- valamint a békásmegyeri 243-ason,
- a kőbányai 117-es, 185-ös és 217-esen,
- az újpesti 121-esen,
- továbbá a dél-pesti 183-as
- és 193E viszonylatokon állnak majd fokozatosan forgalomba a következő hónapokban.
A szerződés további 20 járműre szól arra az esetre, ha a típus beváltja a hozzá fűzött reményeket. A Magyarbusz úgy tudja, hogy
az első jármű már elkészült, úton van Magyarország felé, és várhatóan a jövő hét folyamán érkezhet meg Budapestre.
Ilyen a jármű felszereltsége
A járművek a közlekedési cég beszámolója szerint a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal és korszerű, az átszállási kapcsolatokat is mutató utastájékoztató rendszerrel rendelkeznek majd. A buszok teljes hosszban alacsony padlósak és klimatizáltak lesznek, a külső- és az utastér-világítást pedig energiatakarékos LED-ek biztosítják. Az utasok kényelmét az üléseknél elhelyezett USB-töltő csatlakozási lehetőség is szolgálja.