Több utazási irodára jellemző, hogy a katalógusában reklámozott utaknál kizárólag a részvételi díjat tünteti fel, ám azt, hogy az utazási szerződés szerint egyéb járulékos költségeket (például biztosítás, repülőtéri illeték) is teljesítenie kell a pihenésre vágyónak, már nem. Így fordul elő, hogy egy hirdetés elolvasása után csak az utolsó pillanatban ismerhetjük meg az utazás tényleges árát. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint ez a gyakorlat jogszabályba ütközik, és félrevezető, ezért a szervezet tavaly nyáron közérdekű keresetet indított a bíróságon a fenti gyakorlatot évek óta követő NUR Neckermann Utazási Szolgáltató Kft. ellen.
A FEOSZ-nak nem kellett megvárnia a bírósági eljárás végét. A napokban ugyanis peren kívüli egyezség született, amelyben a Neckermann vállalta, hogy kiadványaiban ezentúl a részvételi díjjal azonos módon tünteti fel az utazót terhelő egyéb költségeket is. Mivel az egyik piacvezető utazási vállalkozásról van szó, Kispál Edit, a FEOSZ szóvivője lapunknak reményét fejezte ki annak kapcsán, hogy a Neckermannt más iroda is követni fogja, megelőzve ezzel a további bírósági kereseteket. A szóvivő elmondta: a FEOSZ április 1-jétől honlapján egy pozitív lista vezetését kezdi meg, amelyre azok kerülnek fel, akik megfelelően rendezik a problémákat, és ezzel hozzájárulnak a fogyasztóvédelem fejlesztéséhez.
Itt vannak a legújabb kormányzati bejelentések - élőben a Kormányinfó