Úgy látszik, a két kereskedelmi lánc még mindig nincs tisztában a magyar versenyjogi elvárásokkal, mert ismét megtévesztették a fogyasztókat, mire a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a napokban több tíz milliós bírsággal illette őket. A tisztességtelen magatartás az Auchannak ezúttal harminc-, míg a Tescónak ötvenmillió forintjába kerül.
Bár a hipermarketek előszeretettel emlegetik, hogy minden döntésük fókuszában a fogyasztói igények állnak, mégis túl gyakran akadnak fenn az ellenőrök hálóján. A láncok tisztességtelenül befolyásolnak például a „becsalogató reklámmal”, vagy kiadványaikban olyan ár feltüntetésével, amit az akció idején nem is alkalmaznak. A magyarországi élelmiszer-kereskedelmi piac két meghatározó szereplője ezúttal is a leggyakoribb szabálytalanságot követte el. Év végi reklámkiadványaikban ugyanis meghirdetett akciós áraik csak nyomtatásban voltak érvényesek, a pénztárnál már nem, ráadásul egyes üzleteikben néhány kedvezményes terméket hiába kerestek a vásárlók.
A Tesco és Auchan a leggyakoribb „vendégek” a Gazdasági Versenyhivatalnál, előbbire már kilencszer szabtak ki büntetést, utóbbi eddig ötször fizetett. A kivetett bírságok mértékének listáját is ők vezetik, a Tesco 100 millió forintot, míg az Auchan 50 milliót is volt már kénytelen fizetni – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal honlapján közzétett határozatokból.
Gulyás Gergely: A háborús veszély nagyobb, mint valaha