Megbírságolt kereskedelmi láncok

2007. 03. 08. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy látszik, a két kereskedelmi lánc még mindig nincs tisztában a magyar versenyjogi elvárásokkal, mert ismét megtévesztették a fogyasztókat, mire a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a napokban több tíz milliós bírsággal illette őket. A tisztességtelen magatartás az Auchannak ezúttal harminc-, míg a Tescónak ötvenmillió forintjába kerül.
Bár a hipermarketek előszeretettel emlegetik, hogy minden döntésük fókuszában a fogyasztói igények állnak, mégis túl gyakran akadnak fenn az ellenőrök hálóján. A láncok tisztességtelenül befolyásolnak például a „becsalogató reklámmal”, vagy kiadványaikban olyan ár feltüntetésével, amit az akció idején nem is alkalmaznak. A magyarországi élelmiszer-kereskedelmi piac két meghatározó szereplője ezúttal is a leggyakoribb szabálytalanságot követte el. Év végi reklámkiadványaikban ugyanis meghirdetett akciós áraik csak nyomtatásban voltak érvényesek, a pénztárnál már nem, ráadásul egyes üzleteikben néhány kedvezményes terméket hiába kerestek a vásárlók.
A Tesco és Auchan a leggyakoribb „vendégek” a Gazdasági Versenyhivatalnál, előbbire már kilencszer szabtak ki büntetést, utóbbi eddig ötször fizetett. A kivetett bírságok mértékének listáját is ők vezetik, a Tesco 100 millió forintot, míg az Auchan 50 milliót is volt már kénytelen fizetni – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal honlapján közzétett határozatokból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.