Szó sincs a turizmus pénzeiről

2007. 03. 07. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába várják a vállalkozások és önkormányzatok az uniós társfinanszírozással megvalósuló turisztikai pályázatokat, azok kihirdetése jelentős késésben van. Lamperth Mónika területet felügyelő miniszter az Országgyűlés szakbizottsága előtt múlt év novemberében még azt ígérte, hogy a tendereket januárban kiírják – hangzott el Bánki Erik, a bizottság fideszes elnökének tegnapi sajtótájékoztatóján.
A kormányzat korábban jelezte, hogy 2007–2013 között a fejlesztési források öt százalékát erre az ágazatra fordítják a regionális operatív programok részeként. Eszerint a következő hét évre 324 milliárd forint állna rendelkezésre, régiónként 30–50 milliárd forint értékben. Bánki Erik szerint e támogatások nélkül a környező országok versenyében még inkább lemarad az ország. Ezzel szemben az Európai Bizottság és a magyar kormány között a Nemzeti fejlesztési terv második üteméről február közepén folytatott egyeztetésen a regionális operatív programokról egyáltalán nem esett szó, így a turisztikai fejlesztések tovább halasztódnak. Bánki Erik úgy tudja, leghamarabb május–júniusban írják ki az idei turisztikai pályázatokat, ráadásul – tekintettel a pályáztatás hosszadalmas voltára – mindez év végéig is elhúzódhat, és így egy év veszendőbe megy. A fejlesztések elmaradásával tovább nő a vállalkozások versenyhátránya, ezért a késlekedés tisztázására a turisztikai bizottság elnöke hétfőn írásban kereste meg az illetékes minisztert. Lamperth Mónikától arra is választ várnak, hogy a pályázati bírálóbizottságokban miért csak a minisztérium képviselői dolgoznak, holott a Széchenyi-terv idején ezt külső szakemberek végezték.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.