Még mindig bizonytalan a négyes metró több mint 500 milliárd forintos beruházásának finanszírozása, annak ellenére, hogy a főváros és a kormány illetékesei kéthetente bejelentik: akkor is megépítik a földalattit, ha azt nem finanszírozza az Európai Unió. A Fővárosi Közgyűlés kerületi koordinációs bizottsága a napokban Molnár Gyula XI. kerületi MSZP-s polgármester javaslatára támogatta, hogy kezdjék meg a metró végállomásának meghosszabbítását a Budaörsi úti virágpiacig. Mindez azért különös, mert a fővárosi ellenzék éveken át ezt a megoldást javasolta, azonban a balliberális koalíció éppen a költségnövekedésre hivatkozva rendre elvetette. Molnár most azzal indokolta ötletét, hogy a metróépítés végre elkezdődött.
Ismeretes, jelenleg csupán az első szakaszra, az Etele tér és a Baross tér közötti vonalra van vasúthatósági engedély, és hivatalosan 43 milliárd forintos költségtúllépést ismert el a városháza. A jelenleg egy-, illetve kétéves csúszással készülő közlekedési fejlesztés Demszky Gábor szerint a végén még drágább lehet. A főpolgármester ezt április elején, az egyik fúrópajzs elindításakor ismerte el, hivatkozva Becker László metróbiztos jelentésére. A második fúrópajzsot a múlt héten, titokban indították útjára.
A leendő állomások kialakítása miatt egyre több területet zárnak le, legutóbb a Pesti alsó rakpartot, és egy hónap múlva a felső rakpart következik, óriási káoszt okozva. A fenti jelentés alapján „költséghatékonyságra” hivatkozva a BKV elvetette, hogy a 2-es villamos úgynevezett repülősínen haladjon a felső rakparton, így a környezetbarát járművet két éven át buszok pótolják.
– Az elsősorban a Fővám téri állomás miatti átépítések összesen 500 millió forintba kerülnek, a villamos további működtetése pedig ötvenmilliós drágulást jelentett volna, ez egy ekkora beruházásnál minimális – vélekedett Vitézy Dávid, a BKV Zrt. felügyelőbizottságának tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Szerinte elképesztő, hogy az illetékesek előbb Budán, majd Pesten bénítják meg a közlekedést, pedig korábban azt ígérték, hogy a felső rakpartot csak akkor zárják le, ha végeztek az alsóval.
Regőczi Miklós, a közlekedési társaság kommunikációs igazgatója a legújabb döntést ismertetve közölte: a 2-es villamos pótlását végül a cég maga oldja meg régi Ikarus 260-as buszokkal. – A metróbiztos javaslatait mi csak végrehajtjuk – mondta Regőczi, hozzátéve: a budapestieknek rá kell jönniük, nyáron nem érdemes autózni, ha el akarnak jutni valahová, inkább a BKV járműveit használják.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője elmondta: ő a választási kampányban támogatta és azóta is kiáll a metróépítés mellett, azonban amikor a főpolgármester figyelmét a nagyberuházás szervezésére hívta fel, csak gúnyos mosoly volt a válasz. – Beigazolódtak a félelmeim, egyre nagyobb a káosz, a szervezetlenség – szögezte le.
Emlékezetes, Demszky Gábor hetekkel ezelőtt bejelentette: Brüszszelben megígérték neki, hogy az EU biztosan támogatja a négyes metró építését. Állítását valamenynyi uniós illetékes cáfolta, ugyanakkor Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos szerint a kormány pályázati pénzek híján is finanszírozza majd a beruházást, amely viszont az úgynevezett konvergenciaprogramból hiányzik.
A kohéziós alapból elnyerhető pályázati pénzekről a nyáron dönthetnek Brüsszelben, de a városvezetés már holnap parádézik: „ünnepélyes keresztelőt” tartanak a metrót fúró pajzsoknak, „a két névadó sztár, Boros Lajos és Bochkor Gábor” részvételével. Mint megírtuk, az ORTT eddig több tíz millió forintra büntette a Sláger Rádió műsorvezetőit.
Megölték az RTL Klub korábbi vezetőjét Budapesten