Most, hogy közeleg az utazási szezon, nem árt odafigyelni az irodák ajánlataira: előfordul, hogy a katalógusban kínált vonzó nyaralás drágább, mint ahogy az elsőre látszik. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tegnap egymillió forintos bírsággal sújtotta az Unitravel Utazásszervező Kft.-t, a cég ugyanis kulturális körutazásokat, városlátogatásokat, csillagtúrákat és felfedezőutakat népszerűsítő tavalyi programfüzetében három alkalommal is megtévesztően tájékoztatott a részvételi díjon felül fizetendő belépőkről, jegyekről. Emiatt az utasokat a katalógusban feltüntetettnél a valóságban magasabb kiadás terhelte.
A vállalkozás jogsértést követett el azzal az állításával is, hogy a versenytársakkal szemben a legolcsóbb árakat alkalmazza a piacon. – Az utazási irodák között nem túl gyakoriak az ilyen kijelentések, annál inkább a nagy áruházláncoknál – mondta lapunknak Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke. A szakember szerint alapvető lenne, hogy a különböző belépők árai egyértelműen szerepeljenek a csomagárban vagy a programleírásban. A MUISZ az ilyen eseteket ugyanakkor nem tudja kiszűrni, azt az utazóknak kellene megtenni azzal, hogy olyan irodákkal nem szerződnek többé, amelyekkel negatív tapasztalataik vannak. – Sajnos ma még ott tartunk, hogy az utazási iroda megválasztásánál az ár a döntő szempont, és nem a minőség – summázta Molnár Gabriella.
Akciófilmbe illő jelenetek játszódtak le Budapesten