Kormánypropaganda indul

Ismét a kommunikációtól várja népszerűségének javulását az e tekintetben is mélyponton lévő kormányzat. A takarékoskodás idén sem érvényesül a kormányzati kommunikációs kiadásokban, az e célra elkülönített 3 milliárd forintból 1,7 milliárdot már el is költenek. Mindeközben az MSZP saját tagságának és szimpatizánsainak külön brosúrát gyártatott, hogyan értékeljék és magyarázzák el a kabinet intézkedéseit.

2007. 06. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap a kormányszóvivői tájékoztatón bejelentették, hogy közbeszerzési eljárásokat indít a kormány összesen 1,7 milliárd forint értékben, a pályázatok célja a kormányzati kommunikációhoz szükséges partnerek felkutatása. Baráth Péter tanácsadó, Gyurcsány Ferenc kabinetjének tagja kifejtette, médiavásárlásra bruttó 800, kreatív munkára 300, közönségkapcsolati célokra és direktmarketingre szintén 300, míg eszközökre, nyomdai célokra és terjesztésre 370 millió forint értékben írnak ki tendereket. A PR-tanácsadó szerint a pályázatokról döntő testületekben független szakértők kapnak helyet.
Erre reagálva a Fidesz arról tájékoztatott: hétfőn törvénymódosító javaslatot nyújtanak be az Országgyűlésnek annak érdekében, hogy a kormány által kommunikációra szánt 1,7 milliárd forintot az egészségügy gondjainak enyhítésére csoportosítsák át. Szijjártó Péter, a legnagyobb ellenzéki párt szóvivője úgy vélekedett, elfogadhatatlan és arcátlan a kormány terve, hiszen mindeközben a kórházakban százezer forintos nagyságrendű műtétek maradnak el, veszélybe került a koraszülött-ellátás, és nem lehet tudni, mi lesz azokkal a csecsemőkkel, akiket a volumenkorlát miatt a kórházak nem tudnak befogadni. A Fidesz szóvivője hozzátette: közös befizetéseink nem arra szolgálnak, hogy abból a Gyurcsány-kormány hazugságait és önmagát népszerűsítse egy ilyen válság közeli időszakban. A Fidesz emellett azt kéri, hogy aki egyetért a törvénymódosításukkal, az hétfőig a párt internetes honlapján található címre küldjön egy e-mailt.
Mint arról beszámoltunk, a kormányzati kommunikáció az a terület, ahol a takarékosság nem érvényesül. Az Európai Uniótól fejlesztésekre hazánkba jutó milliárdok négy százalékát szintén kommunikációra, illetve koordinációra lehet fordítani a következő években. Az év elején derült ki, hogy 2007-ben közpénzből 3 milliárd forintot szán intézkedéseinek propagálására a kabinet, ám ez az összeg nem tartalmazza az egyes minisztériumok reklám- és PR-költségeit. Mindeközben az MSZP egy vaskos, mintegy 60 oldalas színes kiadványt gyártott le az úgynevezett reformok elfogadtatása és népszerűsítése érdekében, amelyet, információink szerint, egyelőre csak az MSZP-tagok és szocialista szimpatizánsok körében terjesztenek. A Szemtől szemben reformok és eredmények elnevezésű kampánybrosúra lényegében egy segédanyagnak fogható fel, amelyet megkaptak két napja az MSZP zártkörű váci rendezvényén részt vevő baloldali meghívottak is. A belterjes fórum Gyurcsány Ferenc miniszterelnök részvételével zajlott. A brosúrából kiderül, hogyan kell elmagyarázni az embereknek az egyelőre teljesen népszerűtlen átalakításokat. A miniszterelnök által aláírt mintegy hatvanoldalas dokumentum a bevezetőjében nemes egyszerűséggel reformkormánynak nevezi a kabinetet. Az egészségügyi, az oktatási, a közigazgatási és a nyugdíjreformról, s a gázár-támogatási rendszer átalakításáról szóló fejezetekre osztott belső tanulmány a vizitdíj szükségességét azzal indokolja: amikor orvoshoz fordulunk, nem szívességet kérünk, hanem szolgáltatást vásárolunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.