Demszky már halállal riogat

Katasztrófa törhet ki, betegek, idősek halhatnak meg, orvosok, ápolók, mentők, rendőrök, tűzoltók nem juthatnak el munkahelyükre, ha a BKV-sok sztrájkot hirdetnek, és nem biztosítják az elégséges szolgáltatást – így próbálta meg Demszky Gábor jogaik érvényesítéséről lebeszélni a szakszervezeteket. A fővárosi ellenzék szerint a város élete nem bénulhat meg, azonban nem vitatható: a tömegközlekedés súlyos helyzetéért a főpolgármester az első számú felelős, és gyalázatos, hogy éppen ő riogatja a budapestieket.

2007. 08. 29. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem kívánok beavatkozni a munkáltatók és a munkavállalók bérvitájába, azonban az élet- és a vagyonbiztonság érdekében minden eszközzel biztosítani kell a BKV minimális szolgáltatását – jelentette ki tegnap Demszky Gábor SZDSZ-es főpolgármester. – A BKV leállása óránként egymilliárd forintos veszteséget okozhat az országnak. A Budapesten havonta 220 ezer forintot kereső buszsofőrök az idén már így is jóval több fizetésemelést kaptak, mint más közszolgálati dolgozók. Sztrájkolhatnak jövő kedden, de ha nem biztosítják, hogy a mentők, az orvosok, a rendőrök, a tűzoltók időben beérjenek, akkor katasztrófa lehet, idősek, betegek halhatnak meg és a postások nem tudják kivinni a nyugdíjakat – fenyegetett a főpolgármester.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője lapunk érdeklődésére közölte: az ellenzék szolidáris a dolgozókkal, a szakszervezetekkel, ugyanakkor a város érdeke, hogy ne bénuljon meg a közlekedés. – Sztrájk esetén biztosítani kell az elégséges szolgáltatást, ebből nem engedhetünk – utalt Tarlós arra, hogy a városvezetés a Fővárosi Közgyűlés mai ülésén előterjeszti javaslatát arról, hogy annak mértéke 75–90 százalékos legyen. Hozzátette: Demszky Gábor az első számú felelőse, hogy a BKV ilyen helyzetbe került. A Fidesz már hónapok óta hangsúlyozza: megoldás kell a tömegközlekedés, a száz százalékig önkormányzati tulajdonú BKV finanszírozására, a közlekedési társaság több mint 70 milliárdos adósságállományának kezelésére, ám ez ügyben még csak előterjesztés sem készült. – Gyalázatos, hogy éppen Demszky riogatja a budapestieket a sztrájkkal. Miért hagyta, hogy így legyen? – kérdezte a frakcióvezető.
Antal Attila, a BKV Zrt. vezérigazgatója kijelentette: idén januárban dolgozónkénti 15 ezer forintos béremelésben állapodtak meg a szakszervezetekkel. – Mivel több lehetőségünk nincs, úgynevezett szociális csomagok bevezetését ajánlottuk föl, azonban az érdekképviselők ragaszkodnak ahhoz, hogy az eddigi 7 százalék fölött további 6 százalékkal emelkedjenek a bérek. Bár nagy botrányt kavart, hogy a menedzsment felhívására több mint 150 sofőr jelentkezett az esetleges sztrájk idejére, ezzel csak jelezni akartuk, hogy baj van. Elfogadhatatlan a szakszervezetek „nullás” ajánlata az elégséges szolgáltatásra, ha ettől hajlandók elmozdulni, lefújjuk az akciót – hangsúlyozta.
Nemes Gábor, a VTDSZSZ elnöke lapunknak elmondta: miközben tegnap is eredménytelenek voltak az egyeztetések, a városvezetés szándékosan félrevezeti a közvéleményt, amikor halállal riogat. – Ferdítenek és csúsztatnak a béremelés ügyében, hiszen dokumentumok rögzítik, hogy a BKV vezetői a nyáron megegyeznek velünk – fűzte hozzá az érdekvédő.
– A Liga Szakszervezetek a mai napon az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőséghez, illetve a Fővárosi Közgyűléshez fordult a BKV Zrt.-nél kialakult helyzet, a dolgozók megfélemlítése, a sztrájk ellehetetlenítése, a sztrájktörők alkalmazása miatt – áll Gaskó István elnök lapunkhoz eljuttatott közleményében. Borsik János, az Autonóm Szakszervezetek Szövetsége elnöke szintén tiltakozik, és hangsúlyozza, a kialakult konfliktushelyzetért a BKV vezetői és személyesen Demszky Gábor a felelős.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.