Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos kérdéseket, panaszokat válaszolnak meg a szakértők azon az interaktív fórumon, amely a www.panaszfal.hu című honlapon érhető el – jelentette be Siklósi Máté, a weblapot kezelő civil szervezet, az Érdekvédelmi Tanácsadók Országos Szövetségének főtanácsadója tegnapi sajtótájékoztatóján. Siklósi szerint míg Európa legtöbb országában a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panaszokat általában civilek kezelik, addig Magyarországon ezt a feladatot még mindig az állami hatóság, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség végzi, ahová évente százezer észrevétel érkezik. A két hónapig tesztelt internetes oldalon ezentúl harminc órán belül mindenki kérdését, panaszát orvosolják a szakértők, emellett azt tervezik, hogy a jövőben listázzák azokat a szolgáltatókat, termékeket is, amelyek visszaesőnek számítanak a fogyasztók megtévesztésében.
Bár az előzetes bejelentésekkel szemben az Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség illetékesei nem jelentek meg a sajtótájékoztatón, Siklósi Máté elmondta: a szakmai hátteret az állami hatóság biztosítja. A civilek már tárgyalnak a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével és a Nemzeti Hírközlési Hatósággal is az együttműködésről, a szolgáltatók reklámjait azonban nem tűrik meg az ingyen elérhető honlapon. A főtanácsadó szerint arra is jó a világhálós fórum, hogy mielőtt valaki megvásárolna egy árut vagy szolgáltatást, itt ellenőrizheti: volt-e már panasz a kérdéses termékre, vagy sem. Sok fogyasztó nem tudja, milyen jogi és egyéb lehetősége van akkor, ha a boltban nem cserélik ki a hibás cipőt, ha a szerelő rosszul végezte a munkáját, ha az étteremben többet számláztak. Ilyen esetekben nyújt segítséget a civil szervezet fóruma.
Gázolt a vonat Székesfehérvár és Dinnyés között