A gazdaság űzi el a fapadost

Beigazolódtak a korábbi pletykák: október végén megszünteti magyarországi működését a Sky Europe fapados légitársaság hazánk kedvezőtlen adózási viszonyai és a fizetőképes kereslet drasztikus csökkenése miatt. A szlovákiai központú cég kereskedelmi, reklám- és irodai munkakörökben dolgozó alkalmazottai a döntés miatt októbertől munkanélküliek.

2007. 09. 04. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kelet-Közép-Európa első alacsony költségekkel üzemelő diszkont légitársasága októberben megszünteti magyarországi érdekeltségét. A nálunk 2003-ban, első fapadosként megjelenő Sky Europe azért döntött így, mert napjaink romló gazdasági helyzete mára visszavetik a cég globális eredményeit. A 2005 szeptembere óta a varsói és bécsi tőzsdéken nyilvánosan jegyzett társaság összes árbevétele az idei év harmadik negyedévében 26 százalékkal nőtt, ám a cég még így sem nyereséges. A szlovák fapados nettó vesztesége 2007 harmadik negyedévében 5,13 millió euróra mérséklődött az előző évi 16,5 millió euróról, ennek ellenére az adóssága emelkedett: 79,6 millió euróról 121,6 millió euróra.
– A Magyarországon jellemző túl magas adókulcsok, a munkavállalók után fizetendő járulékok, a jelentős bérleti és működési költségek indokolták elsősorban a leépítést – mondta el lapunknak a társaság szóvivője. Hegedűs Judit rámutatott, ezzel együtt az utóbbi időben jelentősen visszaesett itthon a fizetőképes kereslet, az elmúlt időszakban már több volt a külföldi utas a Budapestről induló járatokon, mint a hazai. A tapasztalatok azt mutatják, ősszel és télen pedig még kevesebben utaznak majd. A fapadosoknak az is gondot okoz, hogy Ferihegyen – a többi ország repülőtereihez viszonyítva – még mindig túlságosan magasak a költségek, s ösztönzést sem igen kapnak a vállalkozások – tette hozzá.
A Sky Europe a hivatalos téli menetrend kezdetétől, október 28-ával szünteti be az üzemelését a budapestin kívül a krakkói bázison is, és a jövőben Pozsonyra, Prágára és Bécsre összpontosít. – Ezeken a gyorsan növekvő piacokon az üzleti és szabadidős utasok aránya kedvezőbb, itt a gazdaság egészséges ütemben nő, s jóval kisebb a szezonalitás is – mondta Jason Bitter, a SkyEurope Airlines vezérigazgatója. Hegedűs Judit hozzátette: a vezetőség úgy látja, rövid távon nem javul a magyar gazdasági-piaci környezet, ugyanakkor nem zárkóznak el attól, hogy évek múlva visszatérjenek hazánkba. A mostani leépítés százharminc magyar munkavállalót érint. Közülük néhányuknak felajánlották, hogy a vállalaton belül, külföldön folytassák tovább a munkát, de a magyarországi jelenlétet szolgáló adminisztratív, kereskedelmi és marketing munkakörökben dolgozók egyelőre nem tudják, merre lépnek tovább. Szakértők szerint az utazók nem különösebben érzik majd meg a Sky Europe kivonulását, mert a többi légitársaság pótolja a kimaradó útvonalakat. Egyesek szerint a repülőjegyárak is inkább lefelé mozdulnak el a jövőben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.