Az italokat döntően reprezentatív célra vásárolják a HM Honvéd Kulturális Szolgáltató (HKSZ) Kht. költségvetéséből a társaság használatában lévő budapesti Hadik Hotel és Stefánia Palota vendégeinek, és a néhány megmaradt vidéki honvédségi üdülő látogatóinak közel 67 millió forintért. Megtalálható a vásárolt borok között a legegyszerűbb főzőbortól kezdve a legjobb nedűkig az ország szinte összes fajtája, beszereznek például 180 üveg Takler kékfrankost, és közel 200 liter tokaji aszút is.
*
A kiemelt vásárlási tételek között szerepel még 300 üveg Cinzano pezsgő, csaknem ötszáz üveg Martini és 162 üveg Bailey’s ír krémlikőr is. A szaktárca szolgáltatótársasága nem feledkezett meg a dohányosok igényeiről sem, vásárolnak 180 doboz szivart és mintegy 27 ezer doboz különböző márkájú cigarettát. A beszerzésre a HM HKSZ Kht.-nál lehet pályázni az Európai Unió bármely tagországából. Az ajánlatkérő társaság fő tevékenységeinek a „szabadidőt”, a „kultúrát” és a „vallást” jelölte meg a tenderkiírásban.
Mint arról már beszámoltunk, a honvédelmi tárca szolgáltatótársaságai korábban is számos érdekes beszerzésre írtak ki pályázatot. Mintegy húszmillió forint értékben vásárolt például tavaly év elején kristálypoharakat, porcelán tálalóedényeket és népi iparművészeti tárgyakat a HM. A dísztárgyak a HM Nemzetközi Rendezvényszervező Hivatalához kerültek. A szaktárca akkor azt közölte: az ajándéktárgyakat protokolláris célból vásárolták. Csaknem tízmillió forintért vásárolt a HM az előző választási ciklusban lágyfagylalt-készítő gépeket. A szaktárca üdültetéssel foglalkozó társasága 2005 augusztusában napozóágyakat is vett több mint négy és fél millió forint értékben.
Napi balfék: Bud Spencer tanácsai a diszkójampinak