Rosszul teljesít a hazai turizmus: míg az első fél évben a külföldi és belföldi vendégforgalom összesített adatai növekedést mutattak, addig a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tegnapi kimutatása szerint július végére az eredmények negatívra fordultak. Miként azt a korábbi statisztikák is mutatták, a korábbi évekhez képest jóval kevesebb külföldi választotta idén úti célként Magyarországot: mind az Európai Unió, mind az Egyesült Államok turistái elkerülnek minket. Kérdéses, külföldön mennyiben volt sikeres ez évi turisztikai marketingünk, melynek egyik kiemelt témája a magyar tenger volt, hisz a hetedik hónap végéig a külföldiek négy százalékkal kevesebbet költöttek nálunk szállásra, mint tavaly. A Balatont a belföldi vendégek mentették meg: a szállásdíjbevétel itt összességében bruttó 11 milliárd forintot tett ki, ami 13 százalékkal több, mint 2006-ban. Ebben a munkáltatótól kapott üdülési csekk mint pénzhelyettesítő eszköz nagyarányú felhasználásának volt szerepe: 11,8 milliárd forintnyi csekket váltottak be a szolgáltatók (míg az előző év első fél évében 3,6 milliárdnyit).
Az év első felében a vendéglátóhelyek is gyengébb üzleti eredményt tudhatnak magukénak, forgalmuk – a 310 milliárd forintos bevételt tekintve – tavalyhoz képest két százalékkal csökkent. Ezen belül is feltűnően visszaesett a munkahelyi vendéglátás forgalma: majdnem öt százalékkal. Csaknem 20 százalékkal csökkent a budapesti fürdők látogatottsága is az elmúlt négy hónapban – közölte tegnap Mogyorósi Ferenc, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. fürdőüzemek osztályának vezetője.
Éppen ezért azonnali kormányzati lépéseket sürget a nemzeti marketing javítására Bánki Erik, az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának fideszes elnöke, az első hét havi turisztikai mutatószámok ismeretében. A szakpolitikus kijelentette: óriási bajban van a hazai turizmus, különösen azt figyelembe véve, hogy az európai országokban a növekedés 6-8 százalék volt. Szerinte Magyarország jelentősen lemarad a környező országokhoz képest, amiért a kormány elégtelen marketingstratégiáját, illetve a marketingre fordított alacsony összeget is felelőssé tette, ráadásul egyértelműn hiba, hogy a kabinet felszámolta a Széchenyi-tervet.
Rátámadt a kalauzra egy férfi