Óriási bajban van a hazai turizmus

2007. 09. 05. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rosszul teljesít a hazai turizmus: míg az első fél évben a külföldi és belföldi vendégforgalom összesített adatai növekedést mutattak, addig a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tegnapi kimutatása szerint július végére az eredmények negatívra fordultak. Miként azt a korábbi statisztikák is mutatták, a korábbi évekhez képest jóval kevesebb külföldi választotta idén úti célként Magyarországot: mind az Európai Unió, mind az Egyesült Államok turistái elkerülnek minket. Kérdéses, külföldön mennyiben volt sikeres ez évi turisztikai marketingünk, melynek egyik kiemelt témája a magyar tenger volt, hisz a hetedik hónap végéig a külföldiek négy százalékkal kevesebbet költöttek nálunk szállásra, mint tavaly. A Balatont a belföldi vendégek mentették meg: a szállásdíjbevétel itt összességében bruttó 11 milliárd forintot tett ki, ami 13 százalékkal több, mint 2006-ban. Ebben a munkáltatótól kapott üdülési csekk mint pénzhelyettesítő eszköz nagyarányú felhasználásának volt szerepe: 11,8 milliárd forintnyi csekket váltottak be a szolgáltatók (míg az előző év első fél évében 3,6 milliárdnyit).
Az év első felében a vendéglátóhelyek is gyengébb üzleti eredményt tudhatnak magukénak, forgalmuk – a 310 milliárd forintos bevételt tekintve – tavalyhoz képest két százalékkal csökkent. Ezen belül is feltűnően visszaesett a munkahelyi vendéglátás forgalma: majdnem öt százalékkal. Csaknem 20 százalékkal csökkent a budapesti fürdők látogatottsága is az elmúlt négy hónapban – közölte tegnap Mogyorósi Ferenc, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. fürdőüzemek osztályának vezetője.
Éppen ezért azonnali kormányzati lépéseket sürget a nemzeti marketing javítására Bánki Erik, az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának fideszes elnöke, az első hét havi turisztikai mutatószámok ismeretében. A szakpolitikus kijelentette: óriási bajban van a hazai turizmus, különösen azt figyelembe véve, hogy az európai országokban a növekedés 6-8 százalék volt. Szerinte Magyarország jelentősen lemarad a környező országokhoz képest, amiért a kormány elégtelen marketingstratégiáját, illetve a marketingre fordított alacsony összeget is felelőssé tette, ráadásul egyértelműn hiba, hogy a kabinet felszámolta a Széchenyi-tervet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.