Új stratégián dolgozik a Fidesz

Tavaszig, a várható népszavazás időpontjáig növelnie kell a Fidesznek a népszerűségét a szocialistákkal szemben, ezért a legnagyobb ellenzéki párt sem maradhat kommunikációs stratégia nélkül. Bár a megszorítások és a szinte naponta kiderülő korrupciógyanús kormányzati ügyek az ellenzéknek kedveznek, a kormány hamarosan milliárdokat öl médiakampányába.

2007. 09. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap késő estig tárgyalt a Fidesz elnöksége a népszavazással kapcsolatos feladatokról és a hamarosan megkezdődő erőteljes kormányzati kommunikációra adandó ellenzéki válaszokról, stratégiáról. A párt kétnapos elnökségi ülésén a vezetés áttekinti a belső, strukturális átalakítások következményeit is. Úgy tudjuk, szeptemberig mind a 16 igazgatóság felállt, a legtöbb új egységben már javában zajlik a háttérmunka. Információnk szerint a legnagyobb ellenzéki párt egyértelmű, könnyen emészthető politikai üzeneteket kíván eljuttatni a lakossághoz, s fokozottan kíván foglalkozni a középosztály gondjaival, ezen belül is azokkal, akiket a megszorításoknak és az eladósodásnak köszönhetően a társadalmi lecsúszás veszélye fenyeget. Ez a réteg ugyanis napról napra nő, eltüntetve a határt a mélyszegény alsó és középrétegek között. Ennek kapcsán zajlik az igazgatóságokban a programalkotá, amely többek között a városi, panelházakban élő emberek, vagy az autóstársadalom gondjait méri fel, s tesz javaslatokat, kezdeményezéseket az életkörülmények javítására.
Információink szerint a várhatóan jövő tavasszal esedékes népszavazás kapcsán is egyértelmű, világos üzeneteket akar eljuttatni a Fidesz a választókhoz, mindamellett, hogy a referendum ügye még kétséges, nem tudni, mennyi kérdés szerepel majd a szavazólapokon. Az Alkotmánybíróság várhatóan október végéig dönt a kérdésben, addig kiderül, hogy Kálmán László balliberális körök segítségével megkezdheti-e az egyenként szükséges 200 ezer aláírás gyűjtését a Fideszéhez hasonló módon megfogalmazott, de ellenkező tartalmú kérdéseinek népszavazásra bocsátása érdekében.
A nyáron egyébként a Fidesz tartani tudta magabiztos népszerűségi előnyét az MSZP-hez képest, amely azonban túl sok optimizmusra nem ad okot. A jelenlegi gazdasági helyzetet, a tehetségtelen és korrupciógyanús kormányzást figyelembe véve nyáron növelni kellett volna a kormány és ellenzék közötti különbséget. Ezt az elmaradást a következő fél évben akarja pótolni a Fidesz, amely a népszavazáshoz, majd egy esetleges kormányváltáshoz elengedhetetlen. A legnagyobb ellenzéki pártnak ugyanakkor nem állnak rendelkezésre milliárdok, ellentétben a kormánnyal, amely nagy erejű kommunikációs kampányra készül. A kabinet ugyanis már ősszel megkezdi kommunikációs offenzíváját a „reformok” elfogadtatása érdekében, amelyre kétmilliárd forint áll rendelkezésére, nem számítva a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget, amely több százmillió forintot fordít kommunikációra.
Publicisztika a 7. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.