Tegnap késő estig tárgyalt a Fidesz elnöksége a népszavazással kapcsolatos feladatokról és a hamarosan megkezdődő erőteljes kormányzati kommunikációra adandó ellenzéki válaszokról, stratégiáról. A párt kétnapos elnökségi ülésén a vezetés áttekinti a belső, strukturális átalakítások következményeit is. Úgy tudjuk, szeptemberig mind a 16 igazgatóság felállt, a legtöbb új egységben már javában zajlik a háttérmunka. Információnk szerint a legnagyobb ellenzéki párt egyértelmű, könnyen emészthető politikai üzeneteket kíván eljuttatni a lakossághoz, s fokozottan kíván foglalkozni a középosztály gondjaival, ezen belül is azokkal, akiket a megszorításoknak és az eladósodásnak köszönhetően a társadalmi lecsúszás veszélye fenyeget. Ez a réteg ugyanis napról napra nő, eltüntetve a határt a mélyszegény alsó és középrétegek között. Ennek kapcsán zajlik az igazgatóságokban a programalkotá, amely többek között a városi, panelházakban élő emberek, vagy az autóstársadalom gondjait méri fel, s tesz javaslatokat, kezdeményezéseket az életkörülmények javítására.
Információink szerint a várhatóan jövő tavasszal esedékes népszavazás kapcsán is egyértelmű, világos üzeneteket akar eljuttatni a Fidesz a választókhoz, mindamellett, hogy a referendum ügye még kétséges, nem tudni, mennyi kérdés szerepel majd a szavazólapokon. Az Alkotmánybíróság várhatóan október végéig dönt a kérdésben, addig kiderül, hogy Kálmán László balliberális körök segítségével megkezdheti-e az egyenként szükséges 200 ezer aláírás gyűjtését a Fideszéhez hasonló módon megfogalmazott, de ellenkező tartalmú kérdéseinek népszavazásra bocsátása érdekében.
A nyáron egyébként a Fidesz tartani tudta magabiztos népszerűségi előnyét az MSZP-hez képest, amely azonban túl sok optimizmusra nem ad okot. A jelenlegi gazdasági helyzetet, a tehetségtelen és korrupciógyanús kormányzást figyelembe véve nyáron növelni kellett volna a kormány és ellenzék közötti különbséget. Ezt az elmaradást a következő fél évben akarja pótolni a Fidesz, amely a népszavazáshoz, majd egy esetleges kormányváltáshoz elengedhetetlen. A legnagyobb ellenzéki pártnak ugyanakkor nem állnak rendelkezésre milliárdok, ellentétben a kormánnyal, amely nagy erejű kommunikációs kampányra készül. A kabinet ugyanis már ősszel megkezdi kommunikációs offenzíváját a „reformok” elfogadtatása érdekében, amelyre kétmilliárd forint áll rendelkezésére, nem számítva a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget, amely több százmillió forintot fordít kommunikációra.
Publicisztika a 7. oldalon
Egyértelműen vezet a Fidesz a többi párt előtt