Fővárosi közlekedésfejlesztési káosz

Elképesztő zűrzavar támadt a napokban Budapest balliberális vezetői között a közlekedésfejlesztési tervek ügyében: az MSZP a kamionok kitiltásáért harcol, a BKV járatainak átszervezésére készül, míg az SZDSZ-es Demszky Gábor, aki nemrég dugódíjat ígért, tegnap elismerte: nincs pénz az aquincumi hídra, és az M0-s körgyűrű sem fog megépülni egyhamar. A főpolgármester ellenzéki riválisát, Tarlós Istvánt okolja a káoszért, és a soroksári nagy körút építését tervezi.

2007. 10. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már 2009-ben hozzákezdhetünk annak az 5,6 kilométer hosszú, „történelmi” körútnak az építéséhez, amely öt kerületen áthaladva Cinkotát és Soroksárt fogja összekötni – jelentette be tegnap Demszky Gábor főpolgármester, ugyanakkor elismerte, hogy a város északi részének közlekedése megoldatlan marad, mert nincs pénz az aquincumi hídra, és az M0-s híd is a semmibe fog vezetni. – A káoszért Tarlós István a felelős, mert óbudai polgármesterként nem fogadtatta el a körgyűrű budai szakaszának nyomvonalát, és a kerület ma is hátráltatja az építkezést.
A Fidesz fővárosi frakcióvezetője lapunknak közönséges, útszéli hazugságnak nevezte Demszky vádját. Szepessy Tamás (Fidesz), Óbuda–Békásmegyer alpolgármestere pedig emlékeztetett: az önkormányzat a főváros tehetetlenségét megunva, civil szervezetek bevonásával elkészített egy alternatív nyomvonalat, amely elkerüli majd a lakott területeket. Demszky kérdésünkre, hogy miért nem az illetékes MSZP-s főpolgármester-helyettes, Hagyó Miklós jelenti be a közlekedési terveket, leszögezte: „Kategorikusan kizárom, hogy az MSZP és az SZDSZ között koalíciós feszültség lenne. Helyettesem tulajdonképpen PR-okokból kíván külön szerepelni, de én elégedett vagyok vele.” Az SZDSZ-es politikus bár utalt arra, hogy a négyes metró építése körül is nagy a baj, a beruházás csúszását, költségeinek emelkedését még nem tudja bejelenteni. Másik nagy célja, hogy ebben a ciklusban előkészítse a dugódíj bevezetését, amelynek még nincsenek meg a feltételei. – Azok is csak riogatnak, akik a BKV járatritkításáról beszélnek. Csupán költségcsökkentési szándékból vizsgálják a forgalmat a cég szakemberei – mondta. Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint képtelenség költséget csökkenteni úgy, hogy ne szűküljön a szolgáltatás, miközben a dugódíjhoz járatbővítés kellene.

Elvetett vizsgálat. A főváros pénzügyi ellenőrző bizottsága koalíciós többségéhez hasonlóan tegnap a pénzügyi és közbeszerzési bizottság sem támogatta, hogy vizsgálat induljon a fővárosi útfelújítási botrány ügyében, míg a városüzemeltetési bizottság napirendre sem tűzte, hogy tárgyaljanak arról, hogy a városvezetés miért nem tud elszámolni 600 millió forint pályázati pénzzel.
Egység a Margit-kórházért. Óbuda–Békásmegyer képviselő-testülete tegnap egyhangú döntéssel felkérte Bús Balázs polgármestert, hogy kezdjen tárgyalásokat a főváros vezetőivel a III. kerületi fekvőbeteg-ellátás biztosításáról, a Szent Margit Kórház fenntartásának átvételi lehetőségéről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.