BKV-drágítás: mindenki mást mond

Tűrhetetlen, elfogadhatatlan, felháborító – ezek a legenyhébb jelzők, amelyekkel még a fővárosi koalíciós politikusok is illeték a BKV Zrt.-nek az elmúlt napokban kiszivárgott drasztikus tarifaemelési javaslatát. A cáfolatok ellenére kiderült, akár 17–25 százalékos drágítással is számol a közlekedési társaság. A főpolgármester átdolgozásra viszszaküldené az előterjesztést, a Fidesz szerint azonban a területet el kellene vennie MSZP-s helyettesétől, a kudarcot vallott Hagyó Miklóstól.

2007. 11. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Teljes a káosz a fővárosi tömegközlekedés, a BKV körül: a napokban a cégtől kiszivárogtatott, a fővárosi MSZP– SZDSZ-koalíció vezetőihez eljuttatott brutális tarifaemelési javaslatról Demszky Gábor főpolgármester bejelentette: a 10, 17, sőt 25 százalékos drágítást tartalmazó dokumentumot visszaküldené átdolgozásra.
A Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája lapunknak megerősítette: a főpolgármester tárgyalásra is alkalmatlannak tartja az előterjesztést, amelynek készítése során a BKV nem tartotta be az eljárási szabályokat. Demszky szerint a cég javaslata nem utal arra, hogyan alakulna az üzleti terv, kétséges, hogy a korábbi vállalásnak megfelelően nem nőne az adósságállomány, ráadásul a korábban beígért paraméterkönyv és menetrend nélkül értelmezhetetlen.
Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes lapunknak azt mondta, hogy a napokban beszélt a BKV vezetőivel, és közölte velük, az anyag egyes részeit ne is nyújtsák be, mert vannak olyan pontjai, amelyeket nem ír alá. Szerinte a Fővárosi Közgyűlésig hátralévő idő bőven elegendő a díjemelés vitájára, azt azonban elismerte, hogy az e hét elejére ígért paraméterkönyv még nem készült el.
Wintermantel Zsolt (Fidesz), a fővárosi városüzemeltetési bizottság alelnöke, akit az egész eljárás a pártállamban megszokott gyakorlatra emlékeztet, leszögezte: a főpolgármester felháborodása akkor lenne hiteles, ha a területért felelős és totális kudarcot vallott Hagyó jogköreit elvonná.
Lakos Imre, a bizottság SZDSZ-es elnöke elképesztőnek tartja a kiszivárogtatás és a titkolózás módszerét, mert azt hitte, hogy a múlt évtől kezdve ennek vége. – A bizottsággal senki nem egyeztetett – fűzte hozzá.
Mint arról beszámoltunk, a szakmai testület októberi ülésén Antal Attila, a BKV Zrt. vezérigazgatója közölte, hogy november első hetében benyújtják a paraméterkönyv tervezetét, ám nem volt hajlandó válaszolni arra a kérdésre, hogy a közlekedési társaságnak jövőre szándékában áll-e csökkenteni teljesítményét, ritkítani, illetve megszüntetni járatait. A kormánypárti többség elutasította azt a fideszes javaslatot, mely mindezt megakadályozta volna.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője, a BKV felügyelőbizottsági tagja szerint végleg becsődölhet Budapest tömegközlekedése, ha többtucatnyi járatot megszüntetnek, miközben a brutális díjemeléssel elriasztják az utasokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.