Több százan tüntettek a megszűnésre ítélt vasúti szárnyvonalakért Vásárosnaményban. A demonstrációt szervező Czomba Sándor rámutatott, hogy a vonalon elhelyezkedő Vásárosnamény a Debrecen központú térség egyik legnagyobb forgalmú állomása, amin tavaly 220 ezer tonna áru fordult meg, s ezt a teljesítményt az ugyancsak ott elhelyezkedő Mándok is megközelíti. A teljesítményadatok a gazdasági és közlekedési tárca előtt is jól ismertek, a teherszállítás megszüntetéséről, a sínek felszedéséről nincs is szó. – Annál inkább érthetetlen, miért kell megfosztani az embereket a vasúti közlekedés lehetőségétől – fogalmazott. Czomba bemutatott egy ugyancsak a tárca által készített statisztikát is, amely szerint a Mátészalka–Záhony között közlekedőknek mindössze két százaléka utazik vonattal, kilenc százalék pedig csuklós autóbusszal. Ez azért meglepő, mert az adott vonalon lévő utakon a képviselők és polgármesterek információi szerint egy csuklós busz sem közlekedik. Czomba Sándor szavaiból kiderült, a spórolásnak beállított falurombolás mellett álságos érv, hogy a felszabaduló létszám foglalkoztatási költségeit meg tudják takarítani a személyszállítás felszámolásával. Az érintett tíz kistelepülésből hét vasútállomásán ugyanis már régen nem alkalmaz a MÁV egyetlen vasutast sem.
Csongrádon demonstrálnak. Gyertyás demonstráción tiltakozik kedden az Összefogás Csongrádért Egyesület a csongrádi vasútvonal forgalmának szüneteltetése ellen. Murányi László elnök elmondta: a település az ország legnagyobb lélekszámú városa azok közül, amelyeket a szüneteltetés érint. Ha megszüntetik az összeköttetést, sem a fővárosba, sem az ország más részeire nem tudnak vonattal eljutni innen.
Vezércikk a 7. oldalon
Orbán Viktor: Ez a legsötétebb óra, amiben vagyunk