Varga Mihály: Nem adjuk a vasutat!

Több száz ember tiltakozott nagygyűléssel és fáklyás felvonulással tegnap Karcagon a Karcag–Tiszafüred vasúti szárnyvonal bezárása ellen. Varga Mihály, a Fidesz alelnöke úgy fogalmazott: megengedhetetlen, hogy egy törpe párt éppen lelépő minisztere vezényelje le a vidéket lehetetlen helyzetbe hozó reformintézkedéseket.

2007. 11. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tiltakozók bekiabálásokkal és táblákkal fejezték ki a tervezett vasútbezárással szembeni nemtetszésüket, és nehezményezték, hogy Kóka János miért nem szembesül helyben azzal: az emberek nem akarják elveszíteni 110 éves vasútjukat. Varga Mihály ennek kapcsán úgy fogalmazott: reményeik szerint Kóka János nevét már régen elfelejtik az emberek, amikor a Tiszafüred–Karcag közötti vasút, ami 120 ezer ember közlekedését teszi könnyebbé, még mindig működni fog. Kijelentette: nem fogják megengedni a vasút bezárását, és követelik, hogy állami kézben maradjon, és továbbra is közlekedjen a Karcag–Tiszafüred közötti vasút. Elképesztőnek nevezte, hogy hatásvizsgálat nélkül akarják elvenni az emberektől azt a közlekedési eszközt, amit munkába és iskolába járásra, beteglátogatásra, ügyes-bajos ügyeik intézésére nap mint nap használnak.
Márki Sándor, Kunmadaras polgármestere érthetetlennek nevezte, hogy miért építettek néhány éve több mint 30 (!) felüljárót a vasútvonal fölé, ha most el akarják bontani a pályát. Dobos László, Kaba alpolgármestere úgy fogalmazott, hogy az SZDSZ-nek a vidéket lehetetlen helyzetbe hozó reformlépései a nagyobbik kormánypárt asszisztálásával mennek végbe, úgy tűnik, mintha az MSZP nem venné észre, hogy partnere orránál fogva vezeti.
A nagygyűlést követően a tömeg fáklyákkal a karcagi művelődési központba, a polgári kör ottani rendezvényére vonult, ahol Kósa Lajos, Debrecen polgármestere bírálta a kormányzat „reformdühből” megtett intézkedéseit.

Haladékot kaptak az önkormányzatok. Tíz vasúti szárnyvonalat átadna a településeknek, a további 28 bezárásáról még novemberben dönt a liberális gazdasági tárca. A minisztérium eredetileg 38 szárnyvonalat szüntetett volna meg, illetve minősített volna át térségi vasúttá. A november 7-i határidőig azonban 34 település jelezte, hogy átvenné a működtetést, így 10 vonalon decemberben még biztosan nem szűnik meg a közlekedés. Ezek között van a Balassagyarmat–Ipolytarnóc, a Körmend–Zalalövő és a Székesfehérvár–Komárom vonal is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.