Beszállítók terhére adakozó multilánc?

A megzsarolt alvállalkozóknak köszönheti ajándékát az, aki a Tesco jótékonykodása révén adományban részesül az ünnepekkor – állítja a Multinacionális Cégek Károsultjainak Egyesülete. A brit kereskedőóriás ugyanis saját márkás termékeit  is osztogatja ilyenkor a rászorultaknak, az ajándékot viszont ingyen „várja el” a magyar partnerektől. Cáfolja mindezt a lánc szóvivője, mondván: a Tesco nem kötelezi beszállítóit arra, hogy ajándékot adjanak, ha mégis, akkor fizet érte.

2007. 12. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bevált gyakorlat, hogy ünnepek alkalmával a cégek saját profitjuk terhére ajánlanak fel adományokat a rászorulóknak. A brit anyavállalatú Tesco-áruházlánc húsvét, Mikulás és karácsony környékén évek óta saját márkás termékeiből összeállított csomagokkal lepi meg a rászorulókat.
– Senki nem tudja ugyanakkor, ténylegesen kik állnak az ajándékozás mögött és milyen árat kell fizetniük a nagylelkűségért – tudtuk meg a hazai kisvállalkozókat tömörítő Multinacionális Cégek Károsultjainak Egyesületétől. Kalmárné Kádár Zsuzsa elnök elmondta: a Tesco karácsonykor „segítségül hívja” a kényszerpályán lévő, saját márkás termékeket gyártó kis- és középvállalkozó beszállítókat, hogy önszántukból, a szerződésben vállalt mennyiségen felül biztosítsanak ajándékokat. A multinak ez nemcsak azért előnyös, mert nagylelkűnek tűnik, hanem mert saját márkás termékei egyúttal jelentős reklámot is kapnak – mondta.
Az elnök szerint a Tesco nem elégedett azokkal az egész évben biztosított kedvezményekkel, amiket a szerződéskötéskor sikerül kierőszakolnia az amúgy is nyomott áron szállító vállalkozótól, ezért várják el, hogy ajándékával járuljon hozzá a lánc sikeréhez. A Tesco nem saját készletéből vonja ki az ingyen osztogatott árut, hanem elvárja partnerétől, hogy pár doboz terméket a saját terhére szállítson – mondta az elnök. Kalmárné Kádár Zsuzsa nem hiszi, hogy bármelyik beszállító kipróbálná, milyen következményekkel jár, ha megtagadja az ajándékozást, így valamennyien alku nélkül ráállnak az akcióra. Pedig szerinte az sem követhető, mi lesz az ajándék sorsa. A képlet tehát egyszerű: a reklám hatására többmilliárdos profit a karácsonyi vásárlások idején, ráadásul jótékony cégarculat, amit a beszállítók fizetnek – vázolta.
– Mivel a Tescót az ünnepek táján nagyon sok alapítvány, iskola, gyermekotthon megkeresi, arra valóban van példa, hogy partnereinket megkérjük, beszerzési áron adjanak át bizonyos termékeket – mondta kérdésünkre Hardy Mihály. A lánc kommunikációs igazgatója ugyanakkor kiemelte: ezek a termékek sosem kerülnek be a Tesco eladási rendszerébe, sőt a meglévő és már kifizetett árukészletből jótékonykodik a társaság, nem a vállalkozókat „húzza le”. – Nyomásgyakorlásról nincsen szó, adományozáskor sem csak a magunk nevében járunk el – közölte Hardy Mihály.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.