Csaknem egy hónapja lejárt az a határidő, amelyet Antal Attila, a BKV Zrt. vezérigazgatója ígért a paraméterkönyv, azaz a járatok menetrendjének benyújtására, de az előterjesztés a mai napig nem készült el. Ma hiába ülésezik ismét az ügyben dönteni hivatott testület, a fővárosi városüzemeltetési bizottság napirendjén nemhogy az említett dokumentum, de a legutóbb elhalasztott tarifaemelési javaslat sem szerepel.
Emlékezetes, a BKV válságos helyzete, a kiszivárgott drasztikus járatritkítások, illetve a díjak jelentős növelésének tervei politikai botrányt keltettek. Ebben a helyzetben Demszky Gábor látványosan „visszadobta” a közlekedési társaság előzetes javaslatát az infláció többszörösét, akár 25 százalékot is elérő drágításról, sőt a Fővárosi Közgyűlés novemberi ülésére be sem nyújtották azt.
A jegyáremelésről lapunknak Ikvai-Szabó Imre, az önkormányzat jövő évi költségvetésének elkészítéséért felelős főpolgármester-helyettes csupán annyit közölt, hogy a számításaik szerint a 17 százalékot meghaladó drágulás további hatalmas veszteségeket okozna a BKV-nak.
– Törvényesen már nem is lehetne árat emelni, ugyanis a BKV felügyelőbizottságát még csak öszsze sem hívták – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a testület tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Szerinte elképesztőek a járatritkításokról, a szolgáltatás minőségének romlásáról érkező hírek.
Mint arról beszámoltunk, száz vonalat is érinthetnek a tervek, de erről még Lakos Imrét, a szakbizottság SZDSZ-es elnökét sem értesítették. A közlekedési társaság paraméterkönyv-alapelvek című vázlata ugyan a bizottság asztalára került, ám az egyetlen konkrétumot sem tartalmaz.
Vitézy szerint érthető a városvezetés titkolózása, ugyanis a napokban készült el az egy évvel ezelőtti miskolci járatritkítás tapasztalatairól szóló felmérés, amely lesújtó: tíz százalékkal csökkent a tömegközlekedésben részt vevő utasok száma.
Percekig állva tapsolták Orbán Viktort Bécsben - videó