Titkolóznak Demszkyék

2007. 12. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem egy hónapja lejárt az a határidő, amelyet Antal Attila, a BKV Zrt. vezérigazgatója ígért a paraméterkönyv, azaz a járatok menetrendjének benyújtására, de az előterjesztés a mai napig nem készült el. Ma hiába ülésezik ismét az ügyben dönteni hivatott testület, a fővárosi városüzemeltetési bizottság napirendjén nemhogy az említett dokumentum, de a legutóbb elhalasztott tarifaemelési javaslat sem szerepel.
Emlékezetes, a BKV válságos helyzete, a kiszivárgott drasztikus járatritkítások, illetve a díjak jelentős növelésének tervei politikai botrányt keltettek. Ebben a helyzetben Demszky Gábor látványosan „visszadobta” a közlekedési társaság előzetes javaslatát az infláció többszörösét, akár 25 százalékot is elérő drágításról, sőt a Fővárosi Közgyűlés novemberi ülésére be sem nyújtották azt.
A jegyáremelésről lapunknak Ikvai-Szabó Imre, az önkormányzat jövő évi költségvetésének elkészítéséért felelős főpolgármester-helyettes csupán annyit közölt, hogy a számításaik szerint a 17 százalékot meghaladó drágulás további hatalmas veszteségeket okozna a BKV-nak.
– Törvényesen már nem is lehetne árat emelni, ugyanis a BKV felügyelőbizottságát még csak öszsze sem hívták – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a testület tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője. Szerinte elképesztőek a járatritkításokról, a szolgáltatás minőségének romlásáról érkező hírek.
Mint arról beszámoltunk, száz vonalat is érinthetnek a tervek, de erről még Lakos Imrét, a szakbizottság SZDSZ-es elnökét sem értesítették. A közlekedési társaság paraméterkönyv-alapelvek című vázlata ugyan a bizottság asztalára került, ám az egyetlen konkrétumot sem tartalmaz.
Vitézy szerint érthető a városvezetés titkolózása, ugyanis a napokban készült el az egy évvel ezelőtti miskolci járatritkítás tapasztalatairól szóló felmérés, amely lesújtó: tíz százalékkal csökkent a tömegközlekedésben részt vevő utasok száma.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.