Gyakorlatilag a drasztikus járatritkítások bevezetésének elfogadtatása mellett döntött tegnap a fővárosi városüzemeltetési bizottság MSZP–SZDSZ–MDF-es többsége, amikor elfogadta a BKV javaslatát a tömegközlekedési járművek menetrendjét tartalmazó, úgynevezett paraméterkönyv felülvizsgálatának ütemtervéről. Ebben ugyan az egy hete meghirdetett kritériumrendszer figyelembevételével társadalmi vitát hirdettek, azonban a testület korábbi ülésén Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes és Antal Attila, a cég vezérigazgatója bejelentette: a BKV Zrt. több mint 80 milliárd forintos adósságállományán túl 8,1 milliárdos hiánnyal küszködik, és ez csak a paraméterkönyv módosításával, a korábban rögzített szolgáltatási teljesítmény csökkentésével pótolható.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a tegnapi tanácskozásra a közlekedési társaság adatai alapján kiszámolta, hogy csak az autóbuszvonalakra számított járatritkítás általánosan 23 százalékos, míg csúcsidőn kívül csaknem 42 százalékos lesz.
Wintermantel Zsolt, a szaktestület fideszes alelnöke hiába kezdeményezte, hogy a szavazás előtt legalább ismerjék meg az inflációt jelentősen meghaladó tarifaemelési javaslat részleteit, a koalíciós képviselők tegnap tárgyalni sem voltak hajlandók a BKV körül kialakult botrányról, a napról napra változó információkról.
Bár Lakos Imre, a bizottság SZDSZ-es elnöke szóban élesen bírálta a cég kommunikációját, azonban újabb vitára nem adott lehetőséget.
Mint arról beszámoltunk, a legutóbbi tanácskozáson az MSZP és az SZDSZ közötti koalíciós háború miatt nem született döntés, ám a BKV már ez előtt elindította fórumait, és Regőczi Miklós kommunikációs vezérigazgató-helyettes közölte: a bizottságtól függetlenül folytatják kampányukat. Bejelentették például a földalatti reggeli járatainak ritkítási tervét is.
Mentő és autó ütközött Budapesten, hárman megsérültek