Demszky Gábor főpolgármester hiúságának és az SZDSZ politikai kampányának áldozata lehet végképp a négyes metró beruházása, amelynek múlt decemberre nemcsak a tervezett költségei nőttek meg, hanem folyamatosan csúszó, legutóbb 2011-re ígért átadási határideje is kétségessé vált. A Fővám téri állomás kivitelezőjének immár hivatalosan is elismert „kiszállása” miatt a remélt uniós támogatás veszélybe került, az illetékes fővárosi bizottság SZDSZ-es elnöke, a XI. kerületben a január végi időközi parlamenti képviselő-választáson induló Lakos Imre pedig azzal korteskedett, hogy Budaörsig építik meg a metrót. Ezt megerősítette a főpolgármester is, aki az MTI híre szerint kijelentette: az egész metróprojektet felülvizsgálják.
Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója lapunknak cáfolta, hogy felettese ezt mondta volna, sőt leszögezte: a készülő új közlekedési koncepcióban szerepel a metró meghosszabbítása, de ez az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti, 7,3 kilométeres, 350 milliárdba kerülő szakaszt nem érinti.
Nagy valószínűséggel a másodikét sem, hiszen a Bosnyák téri vonal kimarad az EU-pályázatból, és belátható időn belül nem lesz rá sem kormányzati, sem fővárosi forrás. Demszky azt is állította, hogy a harmadik szakaszról politikai döntés született, ám a Fővárosi Közgyűlés ilyen határozatot nem hozott, az ellenzék ezt célzó javaslatát lesöpörték az asztalról. Tarlós István (Fidesz) szerint Demszky szándékosan ködösít, hiúsága nem engedi, hogy beismerje kudarcát. Utóbbit támasztja alá, hogy uniós tagtársaink, a spanyolok Mallorca szigetén 2005 és 2007 között 7,2 kilométeres metróvonalat építettek meg kilenc, a legmodernebb felszerelésű állomással 80 milliárd forintnyi összegért, és a Wikipedia lexikon szerint a projekt a felszíni beruházásokkal együtt sem volt sokkal drágább 110 milliárdnál.
Prisztás-gyilkosság: ki lehetett a gyilkos?