Budapest nem dübörög

Budapest az ország gazdasági motorjaként egyre kevesebb üzemanyagot kap, mégis egyre jobb teljesítményt nyújt – jelentette ki tegnap Demszky Gábor, aki a fővárosi költségvetés hiányáért leginkább a kormány adópolitikáját és az agglomerációs településeket hibáztatja, miközben az önkormányzati cégek vezetőinek jövedelmét minap emelték soha nem látott magasságokba.

2008. 01. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába „prosperál jól” a gazdaság, az adóelvonások miatt 2008-ban kevesebb pénz jut működtetésre és fejlesztésre. Az SZDSZ-es főpolgármester szerint költségvetésük többek között azért szűkül, mert a „gazdag” agglomerációs települések lakóinak fővárosi tömegközlekedését és iskoláztatását is ők finanszírozzák.
Szűcs Lajos, a Pest Megyei Közgyűlés fideszes elnöke közölte: Demszky hazudik, hiszen például a HÉV-et ők szívesen működtetnék, és amíg Budapesten sorra zárják be az iskolákat, addig az agglomerációban telt házzal működnek az intézmények, ráadásul a főváros miatt több mint 30 milliárdos uniós támogatástól esik el a megye.
Demszky Gábor a polgári kormány idején a főváros kiszárításával vádolta Orbán Viktort, tavaly a főváros nagy barátjának nevezte Gyurcsány Ferencet, ám a jelenlegi miniszterelnök és kormánya töredékét sem tartotta be az úgynevezett Budapest-szerződésnek. Kérdésünkre, hogy akkor most mit ér Gyurcsány „barátsága”, azt válaszolta, hogy ez a kormány támogatja a nagyberuházásokat, amit nem, azért pedig Brüsszelben lobbizik, ráadásul garanciát vállalt a korábban felvett hitelekhez.
Megismételte, hogy az Elmű-részvények eladását a Főgáz privatizációja követi, ám a városvezetés az uniós pályázatok remélt elnyerésével egy forintból négy forintot, azaz „a családi ezüstből aranyat” csinál.
György István, a Fidesz fővárosi frakcióvezető-helyettese szerint a városvezetés folyamatosan másra hárítja a felelősséget, miközben például a négyes metró építése nagy bajban van. – Hat éve ugyanazok vezetik az országot, a fővárosban pedig gátlástalanul építik ki saját klientúrájukat – utalt az ellenzéki politikus arra, hogy a fővárosi gazdasági bizottság a minap duplázta meg a közműcégek vezetőinek fizetését, látszólag csökkentve prémiumukat. A BKV vezérigazgatójának havi bére 667 ezer forintról 1,5 millióra nőtt, prémiuma az éves fizetésének 150 százaléka lehet. Míg korábban rendre botrányt okozott a volt vezető, Aba Botond 20 milliós prémiuma, Antal Attila évente akár 45 millió forintot is haza vihet, ha a főváros illetékesei szerint jól teljesített.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.