Húszmilliót kap a kudarc felelőse

Bár papíron már megkezdődött a négyes metró uniós pályázati eljárása, az 511 milliárd forintosra duzzadt beruházás sorsa bizonytalanabb, mint valaha. Demszky Gábor a jelentős csúszásért és költségnövekedésért tavaly már leváltott projektigazgató személyében ismét bűnbakot talált: Gulyás László most csaknem bruttó 20 millió forintos végkielégítéssel végleg távozik a BKV-tól.

2008. 01. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tovább csúszik a négyes metró uniós pályázatának elbírálása, Brüsszelben csak 2008 őszén döntenek a magyar kormány és a fővárosi önkormányzat presztízsberuházásának támogatásáról – derült ki tegnap a Főpolgármesteri Hivatal közleményéből. A városháza sikerként hirdeti, hogy végre megkezdődött a pályázati eljárás, pedig Budapest vezetői még hétfőn válságtanácskozáson foglalkoztak azzal, miért akadt el a beruházás. Demszky Gábor főpolgármester hamar megtalálta az elmúlt években jelentősen megemelkedett költségű, ma már 511 milliárd forintos beruházás kudarcáért a bűnbakot: Gulyás Lászlót. A hivatalos beruházó BKV Zrt. szerint a DBR Metró Projektigazgatóságának korábbi igazgatója, jelenlegi igazgatóhelyettese közös megegyezéssel távozik posztjáról, január 2-ától a felmondását tölti és „a munka törvénykönyvének, illetve a munkaszerződésének megfelelően kevesebb mint nettó 12 millió forintban részesült”.
Emlékezetes, Gulyást már a négyes metró első jelentős csúszásának tavaly áprilisi bejelentésekor „lefokozta” a főpolgármester, bejelentve: továbbra is számít szakértelmére. Azóta kiderült, hogy a legújabb dátum, a 2011-es is bizonytalan. Az egyik francia tulajdonú kivitelező, a Hídépítő nemrégiben közölte, hogy – a szakértők által is sokat vitatott – Fővám téri megálló nem készül el az idén augusztusra, amikorra odaér a fúrópajzs. A napokban az is felvetődött, hogy az állomás ne épüljön meg, gödrét esetleg mélygarázsként hasznosítanák. A korábbi projektigazgató idején megkötött metrószerződések szerint a csúszásért kötbér sem kérhető, amíg oda nem ér a fúrópajzs, és így már érthető, hogy a főpolgármester az ügyben elhárította az újságírók érdeklődését. – Erről most ne beszéljünk – mondta a Fővárosi Közgyűlés december 20-i ülésén.
A hét elején azonban már a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke is magyarázatot és átfogó beszámolót kért a metróépítés helyzetéről.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint a metrókudarc fő felelőse Demszky Gábor, és csak ő tudhatja azt is, hogy milyen szerződést kötöttek Gulyás Lászlóval. A négyes metró beruházása szervezetlen, finanszírozása megalapozatlan. – Ha tényleg a volt projektigazgatót terheli a sikertelenség, akkor távozásáért miért kell tízmilliókat kifizetni a budapesti adófizetők pénzéből? – kérdezte.
Jegyzet a 7. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.