BKV-ügy: hazugságáradat

Jegyzőkönyvek és videofelvételek bizonyítják, hogy MSZP– SZDSZ vezette fővárosi önkormányzat és a BKV illetékesei folyamatosan hazudnak a korrupciógyanús buszbeszerzési botrányról. Az ügyben vizsgálatot kérő Demszky Gábort még csütörtökön szocialista helyettese helyreutasította, tegnap a szakbizottság szabad demokrata elnöke már a döntés elhalasztását javasolta, amikor kiderült: a BKV egy hónappal meghosszabbította a tender elbírálását.

2008. 02. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budapest balliberális vezetői és a BKV menedzsmentje immár óráról órára mást nyilatkozik a január végén a tervezett használtbusz-beszerzés körül kipattant botrányról, a fővárosi adófizetők csaknem négymilliárd forintjának elköltéséről, és tegnap a tarthatatlan ügyben részben már visszakozót fújtak az érintettek is.
Regőczi Miklós, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese a közbeszerzési eljárás leállítását követelő Wintermantel Zsolt (Fidesz) felszólítását, illetve Lakos Imre, a fővárosi városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnökének a döntés elhalasztásáról szóló nyilatkozatát követően tegnap közölte: a pályázatot bíráló bizottság már döntött, hogy egy hónappal, március 20-ig meghosszabbítja az eredményhirdetés határidejét. A hivatalos magyarázat szerint azért, mert a közbeszerzési kiírásban szereplő öszszesen 84 darab, hat-hét éves busz fedezetéül a Fővárosi Közgyűlés legutóbbi ülésén csupán 906 millió forintot átcsoportosítását hagyta jóvá, és a fennmaradó csaknem hárommilliárd felhasználását a közlekedési társaság 2008-as üzleti tervében kell elfogadnia a képviselőknek. Ez ellentmond a testület január 31-én tárgyalt és elfogadott előterjesztésnek, amelyben Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes leírta, hogy a beszerzéshez csupán a fenti összeg hiányzik, a BKV-nál erre a feladatra már nevesítettek 3,2 milliárd forintot.
Mint arról korábban beszámoltunk, a közbeszerzési adatokról már akkor is ellentétes információk jelentek meg, ugyanis a hirdetmény „60 plusz 40 százalék darabszámú”, milliméter-pontosan megadott csuklós járműt jelöl meg, míg a közgyűlési előterjesztés 75-öt említ. Balogh Zsolt, a BKV vezérigazgató-helyettese a városüzemeltetési bizottság január 30-i ülésén a jegyzőkönyv szerint azt mondta, egy ilyen típusú új autóbusz ára 72 millió forint körül van, és egy Euro–4-es, környezetbarát motorral felszerelt használt gyártmány annak 30–50 százalékáért kapható. A fővárosi képviselők előtt az illetékes főpolgármester-helyettes egy nappal később már 50–70 százalékos árról beszélt.
Antal Attila, a közlekedési társaság vezérigazgatója, akinek a fizetését nemrég emelték duplájára, a fővárosi tanácskozáson szólta el magát, amikor a beszerzési tender felbontásával egy időben, a jelentkezők ismerete nélkül megnevezte a Volvo 7000-es szériaszámú csuklós buszait; erről videofelvétel is készült.
A csütörtökön szigorú vizsgálatot kérő Demszky Gábor tegnap már elérhetetlen volt, ugyanis Hagyó Miklós „helyreutasította” főnökét, hogy ilyen hatásköre nincs. Úgy tudjuk, a botrány miatt az MSZP–SZDSZ koalíciós válsága is kiújult.
A Heti Válasz minapi értesülése szerint a vezérigazgató fia a tenderen egyedüli pályázóként jelentkező Alfa Busz Kft. munkatársa. Ezt először a BKV-nál tagadták, perrel fenyegették meg az újságírókat. Tegnap Antal Zsolt a FigyelőNet-nek adott interjújában azt mondta, hogy a fia az Alfa egyik alvállalkozójánál dolgozott, de nem döntéshozói pozícióban, hanem logisztikai munkatárs volt, „de úgy is mondhatnám, hogy raktáros”.
A korrupciógyanú ügyében eddig egyetlen jogi eljárást kezdeményeztek: a fővárosi KDNP a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult.
Vezércikk a 7. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.