Eltussolják a BKV-botrányt is?

Belső vizsgálatra kérte fel a főpolgármester a BKV Zrt. SZDSZ-es vezetésű felügyelőbizottságát a megbukott korrupciógyanús, csaknem négymilliárd forintos használtbusz-tender ügyében, amelynek tisztázására kérte a cég érintett vezérigazgatóját. A Fidesz szerint ismét kecskére bízták a káposztát, és árulkodó, hogy a fővárosi városüzemeltetési bizottság szerdára tervezett rendkívüli ülését is lemondták.

2008. 02. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mivel a százszázalékos fővárosi tulajdonú BKV Zrt.-ben a felügyelőbizottságon keresztül gyakorolhatja jogait az önkormányzat, Demszky Gábor szabad demokrata főpolgármester a közlekedési társaság párttársa, Székely Gábor által vezetett felügyelőbizottságát (fb) kérte a vasárnap meghiúsult használtbusz-tender kivizsgálására – közölte lapunkkal Nyári Krisztián, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója. Hozzátette: Demszky arra kérte Antal Attilát, a BKV vezérigazgatóját, hogy a teljes igazságot tárja a bizottság elé. A városvezetés egyetértett azzal is, hogy készüljön egy járműbeszerzési program.
Lakos Imre (SZDSZ), a fővárosi városüzemeltetési bizottság elnöke korábban szerdára hívta össze a testület rendkívüli ülését, majd bejelentette: miután a busztender egyetlen pályázója, az Alfa Busz Kft. visszalépett, a tanácskozás is okafogyottá vált. Regőczi Miklós, a BKV Zrt. vezérigazgató-helyettese közölte: tudomásul véve a pályázó döntését, lezárták a közbeszerzési eljárást. A főpolgármester a napokban még MSZP-s helyettesét, Hagyó Miklóst kívánta beszámoltatni, azonban a koalíciós társ közölte: nincs ilyen hatásköre.
Ismeretes, a botrány a Fővárosi Közgyűlés januári ülésén robbant ki, amikor a csaknem négymilliárd forint közpénz elköltéséhez a BKV utólag kérte a jóváhagyást, ugyanis a hatvan darab plusz negyven százalék jármű beszerzésére tavaly decemberben kiírt felhíváskor még nem volt meg a fedezet. Antal Attila az aznapi tenderbontás ismerete nélkül mégis elárulta a busz típusát, és az Alfa Busz Kft. által kínált Volvo 7000-esekről mint jó döntésről beszélt. Az ellenzék eleve korrupciógyanúsnak találta a kiírást is, hiszen abban milliméterre pontosan megadták, milyen buszt kér a BKV. Az ügy akkor vált tarthatatlanná a fővárosi illetékesek számára is, amikor a Heti Válasz megírta, hogy a vezérigazgató fia az Alfa Busz alkalmazottja. Az érintettek eleinte tagadták a vádakat, azonban a hét végére már óráról órára más magyarázattal álltak elő.
Székely Gábor, a BKV fb-elnöke közölte: szerdára hívta össze az ellenőrző testület rendkívüli ülését, azonban leszögezte: nekik nincs hatáskörük, tulajdonosi döntéseket kizárólag a fővárosi gazdasági bizottság vagy a közgyűlés hozhat.
– Ismét kecskére bízták a káposztát – jelentette ki Wintermantel Zsolt (Fidesz). Emlékeztetett: a 2006-os Combino-botrány kivizsgálását is az fb-re bízták, ám felelőst a mai napig nem találtak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.