Ma is a metró a kampánytéma

Tíz év múlva már nem lesz téma a budapesti négyes metró – jelentette ki tegnap Lakos Imre fővárosi SZDSZ-es politikus, aki a koalíciós pártok színeiben indul a hét végi időközi országgyűlési választáson a XI. kerületben. A városházán Demszky Gáborral együtt mutatta be a legfrissebb Medián-felmérést, amellyel a városvezetés sikerét támasztották volna alá, de kiderült: az ellenzék Budapesten már népszerűbb, a metrót pedig Madridban három év alatt ötödannyiért építették volna fel a spanyolok.

2008. 02. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros lakói a négyes metró barátai, hiszen a Medián novemberi felmérése alapján az itt élők 83 százaléka tartja fontosnak, hogy az megépüljön – közölte Demszky Gábor, a „lakosság érdekeit szem előtt tartó” politikusként méltatva párttársát, Lakos Imrét. Újbuda szabad demokrata képviselőjelöltje egyébként most is a parlament tagja, a fővárosi városüzemeltetési bizottság elnöke, egyben XI. kerületi alpolgármester.
A főpolgármester szerint a metróberuházást a kormánypárti szavazók 91, az ellenzék támogatóinak pedig 77 százaléka támogatja. Szerinte a városvezetés nem dőlhet hátra, de jó úton halad. Ezt azzal indokolta, hogy az emberek a metróépítés mellett az útfelújításokat, a kórházak fejlesztését, a BKV és a tömegközlekedés támogatását sorolják a legfontosabb feladatok közé.
Ugyanakkor a négyes metró 511 milliárd forintosra duzzadt beruházása, uniós finanszírozása és átadásának végső határideje egyre bizonytalanabb. Lakos nemrég már azt is megígérte, hogy Budaörsig megy majd a metró, miközben jelenleg nagy a baj a Fővám téren, ahol a beruházásból „kiszáll” a kivitelező. Információnk szerint az illetékesek már a hivatalos nyomvonalként évekkel ezelőtt kijelölt, a Bosnyák térig tartó második szakasz elhagyásán gondolkodnak.
Rétvári Bence, a Fidesz–KDNP újbudai országgyűlési képviselőjelöltje megdöbbentőnek tartja, hogy kormánypárti ellenfele már a városházán is kampányol a koalíció nem létező sikerével.
Mint arról beszámoltunk, uniós tagtársaink, a spanyolok Mallorca szigetén 2005 és 2007 között 7,2 kilométeres metróvonalat építettek meg kilenc, a legmodernebb felszerelésű állomással 80 milliárd forintnyi összegért, és a Wikipedia lexikon szerint a projekt a felszíni beruházásokkal együtt sem volt sokkal drágább 110 milliárdnál. Ennél azonban még elképesztőbb, hogy az Info Rádió kérdésére Madrid tartomány közlekedési és infrastrukturális tanácsadó testülete közölte: ők három év alatt 96 milliárd forintból építenének egy, a budapesti négyes metróhoz hasonló földalattit. Kiderült, Spanyolország fővárosa az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást építtetett alig több mint ezermilliárd forintért.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője lapunknak leszögezte, a Medián felmérése szerint a fővárosiak nem jelezték vissza, hogy a balliberális koalíció jó úton haladna, ugyanis a választani tudó biztos szavazók között a jobboldal Budapesten először előzte meg a kormánypártokat: a Fidesznek 46, a KDNP-nek egy, az MSZP-nek 39, az SZDSZ-nek pedig hét százalékot mértek, míg a főpolgármester munkájával összességében hét százalékkal elégedetlenebbek az emberek, mint egy éve. Tarlós szerint a közvélemény-kutatás kérdései tendenciózusak, hiszen ki ne értene egyet a fejlesztésekkel, viszont arra nem térnek ki, hogy a beruházásokat az eddig tapasztalt visszaélésekkel, botrányokkal együtt szeretnék-e a budapestiek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.