A főváros lakói a négyes metró barátai, hiszen a Medián novemberi felmérése alapján az itt élők 83 százaléka tartja fontosnak, hogy az megépüljön – közölte Demszky Gábor, a „lakosság érdekeit szem előtt tartó” politikusként méltatva párttársát, Lakos Imrét. Újbuda szabad demokrata képviselőjelöltje egyébként most is a parlament tagja, a fővárosi városüzemeltetési bizottság elnöke, egyben XI. kerületi alpolgármester.
A főpolgármester szerint a metróberuházást a kormánypárti szavazók 91, az ellenzék támogatóinak pedig 77 százaléka támogatja. Szerinte a városvezetés nem dőlhet hátra, de jó úton halad. Ezt azzal indokolta, hogy az emberek a metróépítés mellett az útfelújításokat, a kórházak fejlesztését, a BKV és a tömegközlekedés támogatását sorolják a legfontosabb feladatok közé.
Ugyanakkor a négyes metró 511 milliárd forintosra duzzadt beruházása, uniós finanszírozása és átadásának végső határideje egyre bizonytalanabb. Lakos nemrég már azt is megígérte, hogy Budaörsig megy majd a metró, miközben jelenleg nagy a baj a Fővám téren, ahol a beruházásból „kiszáll” a kivitelező. Információnk szerint az illetékesek már a hivatalos nyomvonalként évekkel ezelőtt kijelölt, a Bosnyák térig tartó második szakasz elhagyásán gondolkodnak.
Rétvári Bence, a Fidesz–KDNP újbudai országgyűlési képviselőjelöltje megdöbbentőnek tartja, hogy kormánypárti ellenfele már a városházán is kampányol a koalíció nem létező sikerével.
Mint arról beszámoltunk, uniós tagtársaink, a spanyolok Mallorca szigetén 2005 és 2007 között 7,2 kilométeres metróvonalat építettek meg kilenc, a legmodernebb felszerelésű állomással 80 milliárd forintnyi összegért, és a Wikipedia lexikon szerint a projekt a felszíni beruházásokkal együtt sem volt sokkal drágább 110 milliárdnál. Ennél azonban még elképesztőbb, hogy az Info Rádió kérdésére Madrid tartomány közlekedési és infrastrukturális tanácsadó testülete közölte: ők három év alatt 96 milliárd forintból építenének egy, a budapesti négyes metróhoz hasonló földalattit. Kiderült, Spanyolország fővárosa az elmúlt négy évben 90 kilométer új metrót és 80 állomást építtetett alig több mint ezermilliárd forintért.
Tarlós István, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője lapunknak leszögezte, a Medián felmérése szerint a fővárosiak nem jelezték vissza, hogy a balliberális koalíció jó úton haladna, ugyanis a választani tudó biztos szavazók között a jobboldal Budapesten először előzte meg a kormánypártokat: a Fidesznek 46, a KDNP-nek egy, az MSZP-nek 39, az SZDSZ-nek pedig hét százalékot mértek, míg a főpolgármester munkájával összességében hét százalékkal elégedetlenebbek az emberek, mint egy éve. Tarlós szerint a közvélemény-kutatás kérdései tendenciózusak, hiszen ki ne értene egyet a fejlesztésekkel, viszont arra nem térnek ki, hogy a beruházásokat az eddig tapasztalt visszaélésekkel, botrányokkal együtt szeretnék-e a budapestiek.
Mentő és autó ütközött Budapesten, hárman megsérültek