Csak egy cég, az Alfa Volvo Hungária Kft. adott be ajánlatot a BKV használtbusz-beszerzési pályázatára annak ellenére, hogy korábban négyen jelentkeztek – közölte lapunkkal Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes az MSZP–SZDSZ-es többségű Fővárosi Közgyűlés múlt heti botrányos ülése után. A tanácskozáson a fővárosi ellenzék korrupciógyanút sejtett a részleteiben titkolt beszerzés körül, azonban tegnap a Heti Válasz című hetilap internetes oldalán megjelent cikkében egyenesen azt állította, hogy a BKV Antal Attila, a BKV Zrt. vezérigazgatójának fia, Antal Zsolt nem más, mint a használtbusz-tenderen a Volvóval közösen pályázó Alfa Busz munkatársa. Ezt a cikk szerint a cég székesfehérvári központjában megerősítették, sőt, az Iwiw internetes portálon tegnap délig még az érintett is ezt a kft.-t nevezte meg adatlapja „munkahely” rovatában, amelyből előbb az „Alfa Busz Kft. VOLVO” feliratot, majd az egész oldalt törölte. Antal Zsolt adatlapját egyébként lapunk munkatársa Antal Attila adatlapján, a vezérigazgató ismerősei között találta meg. A listán még a fényképe is fenn volt, ám a lap megnyitásakor már csak a „törölt regisztráció” felirat jelent meg.
Regőczi Miklós azt állította, hogy a vezérigazgató fia soha nem állt az Alfa Busz Kft. alkalmazásában, a céggel jelenleg sincs semmiféle jogviszonyban.
– A BKV Zrt. a társaság vagy a társaság vezetőinek jó hírét veszélyeztető valamennyi kérdésben haladéktalanul megteszi a szükséges jogi lépéseket a Heti Válasszal szemben – olvasható a közlekedési társaság az ügyben kiadott közleményében. Mogyoróssy Tibor, az Alfa Busz Kft. ügyvezető igazgatója közölte: Antal Attilát jól ismeri, de a fia nem dolgozik nekik.
Ismeretes, múlt csütörtökön a fővárosi ellenzék kifogásolta, hogy az aznapi busztenderbontás eredményét többszöri kérésre sem ismertették velük. Regőczi Miklós korábban elismerte: a kiírásnak nem sok cég felelhet meg. A BKV „elvárása” ráillik a Volvo úgynevezett 7000-es szériájában gyártott, Genf városa által leselejtezett Alfa-Localo buszokra. Mivel a jelentkezés feltétele volt a 3 milliárd forintot meghaladó autóbusz-forgalmazás, Budapest a svájci város helyett egy forgalmazó cégtől vehet meg több mint 3 milliárd forintért 75 darab, 6-7 éves járművet.
A Fidesz és a KDNP gyanúja szerint „levajazták” a tendert, hiszen a piacon ilyen buszok a meghirdetett darabonkénti 40-45 millió forintnál 10 millióval olcsóbban kaphatók, a különbözetet pedig egy cégnek fizetik a semmiért. A közgyűlésen akkor robbant a „bomba”, amikor Antal Attila, a BKV vezérigazgatója a pályázók ismerete nélkül is a megnevezett Volvo buszokról beszélt. Kiderült, decemberben úgy írták ki a közbeszerzési eljárást, hogy arra nem is volt fedezet.
Aggódik a NATO Szijjártó Péter szuverenista beszéde miatt