Újabb botránysorozat

Bár Budapest balliberális vezetői tegnap megerősítették: jogi tény, hogy valótlan adatokkal történt számos fővárosi út felújítása, az ügy kivizsgálását szorgalmazó ellenzéki javaslatot nem támogatta a Fővárosi Közgyűlés. A visszaélések ügyében a Fidesz ügyészséghez fordul, ugyanakkor kiderült: komoly a gyanú, hogy a BKV is szabálytalanul járt el használtbusz-vásárlási pályázata kiírásakor. Demszky Gábor nem válaszolt a felvetésekre, inkább a Magyar Gárda ismételt elítélését szorgalmazta.

2008. 02. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Százmilliók korrupcióra? Terézvárosban csak ebben a ciklusban 3,5 milliárd forint értékben adtak el értékes üzlethelyiségeket pályázaton kívül, a most kipattant 18 milliós korrupciós botrány alapján pedig akár az is elképzelhető, hogy csaknem 210 millió forintnyi csúszópénz cserélhetett gazdát – jelentette ki lapunknak Wertán Zsolt (KDNP) önkormányzati képviselő. A Bajcsy-Zsilinszky úti 300 milliós ingatlan ügyében a rendőrség még nyomoz, az ellenzéki politikus viszont közel száz gyanús privatizáció kivizsgálását, a MSZP– SZDSZ-es többségű képviselő-testületben többpárti bizottság felállítását kezdeményezi. Bajor Zoltán szabad demokrata alpolgármester tegnap nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás és becsületsértés miatt feljelentést tett Berecz Károly vállalkozó ellen, aki lapunknak azt állította, hogy a gyanú szerinti „prémiummal” a kerületi vezetőt kellett volna „meggyőznie” volt bérleményének eladásáról.


Lesöpörte az asztalról a Fővárosi Közgyűlés MSZP– SZDSZ-es többsége tegnapi ülésén, hogy ötpárti vizsgálóbizottság alakuljon a 2006-os fővárosi útfelújítási szabálytalanságok valódi felelőseinek megnevezésére. György István, a Fidesz fővárosi frakcióvezető-helyettese közölte: bár a városvezetés elismerte, hogy az állami támogatások felhasználásánál visszaélések történtek, nem maradhat következmények nélkül a bűncselekmény gyanúját is felvető eset. – A főváros 553 millió forintot visszafizet, további 27 millió forintot vitat, azonban az ügy politikai felelőseit számon kell kérni. Ezért a Fidesz a napokban előkészíti az ügyészségre benyújtandó büntetőfeljelentés dokumentumait – fűzte hozzá.
A BKV legújabb botrányának napirendi vitáján kiderült, a közlekedési társaság decemberben úgy írt ki közbeszerzési eljárást 75 darab 6-7 éves használt autóbusz beszerzésére, hogy arra nem is volt fedezete. Bár a nyílt pályázat tenderbontása tegnap zajlott, az eredmény még nem ismert, Antal Attila vezérigazgató elárulta, hogy milyen típusú járművekről van szó. A koalíciós képviselők a több mint 3 milliárd forintos projekthez végül megszavaztak 906 millió forintot a 2-es metró új szerelvényeinek beszerzési keretéből. Wintermantel Zsolt (Fidesz) szerint a BKV és a városvezetés ismét gyanúba keveredett, mert a javaslat szerinti, darabonkénti 40-45 millió forintos árhoz képest 10 millióval olcsóbban vehetők meg ilyen buszok.
A botrányos ügyek vitáját megelőzően a képviselők Demszky Gábor javaslatára órákig arról tárgyaltak, hogy Budapesten nyilvánítsák nem kívánatosnak a Magyar Gárdát. A főpolgármester egyenesen arra szólította fel a Fideszt, hogy „rekessze ki a Jobbikot”. Tarlós István, a Fidesz– KDNP frakciószövetség fővárosi elnöke leszögezte: korábban írásban ítéltek el minden szélsőséges rendezvényt. Végül az MSZP, az SZDSZ és az MDF támogatta a javaslatot.
A városvezetés annak ellenére áterőltette a közgyűlésen a Nyugati pályaudvar és környéke szabályozási tervét, hogy az ide tervezett kormányzati negyed megbukott. A közelben ugyan épülhet egy új pláza, valamint magánberuházásban több irodaház, de a főváros által remélt közlekedés-fejlesztésre, villamosvonalak meghosszabbítására, utak szélesítésére, közparkok és egy alagút kialakítására, sőt az ötös metró megépítésére továbbra sincs fedezet. Egyhangúlag támogatta viszont a testület a Margit híd hosszú évek óta esedékes, idén kezdődő felújításának engedélyokiratát, azonban ellenzéki politikusok felhívták a figyelmet: bár év végére elkészül az M0-s híd, a körgyűrű észak-budai szakasza nélkül, illetve az aquincumi híd hiánya miatt hatalmas közlekedési káosz várható majd a fővárosban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.