A Pénzügyminisztérium nem akar kampányt

A Pénzügyminisztérium és a szakma jó része elfogadná, sőt üdvözölné a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampány eltörlését, a Gazdasági Versenyhivatal viszont ellenzi ezt a tervet. A biztosítóváltás időszakának egész évre való kiterjesztése nagyban megkönnyítené mind a biztosítók, mind pedig az ügyfelek dolgát, míg a versenyhatóság szerint a kampányidőszak eltörlése nagyban rontaná a versenyt.

Bodacz Balázs
2008. 03. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pénzügyminisztérium (PM) nyitott a szakma részéről jövő kezdeményezésre, hogy megszűnjön a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány jelenlegi rendszere. – Az ehhez szükséges rendeletmódosítást az érintett szereplők javaslatait figyelembe véve kívánja a közeljövőben végrehajtani a tárca – közölte Keller László PM-államtitkári debütálásán a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBMSZ) rendezvényén. Jelenleg minden év végén zajlik a kgfb-kampány: a korábbi szerződést novemberben lehet felmondani, míg az új december utolsó napjáig köthető meg.
Keller bejelentésére sietett reagálni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is. A hatóság aggasztónak tartaná, ha megszűnne a kötelező váltási időszak két hónapos korlátozása, mondván, ez a nagy biztosítóknak kedvezne, csökkentené a versenyt, és akár meg is állítaná az elmúlt években tapasztalt díjcsökkenés trendjét. – A cégek kínálata az átlagember számára áttekinthetetlen. Az áttörést az internetes alkuszok színrelépése hozta meg, amelyek lehetővé tették, hogy a lakóhely, nem, életkor és az autó teljesítménye alapján bárki összehasonlíthatja a biztosítók ajánlatait – hangoztatta Mihálovits András GVH-szóvivő, hozzátéve: a változtatással a társaságok folyamatos kampányra kényszerülnének, ami a kisebb, kevésbé tőkeerős biztosítókat hátrányosan érintené.
– A jelenlegi biztosítóváltási kampányidőszak súlyos megterhelést jelent a biztosítóknak és az alkuszoknak egyaránt, amit mostanra az ügyfelek is érzékelnek. A jelenlegi helyzet konzerválása vezetne a verseny korlátozásához, hiszen néhány ezer forint megtakarításért sok ügyfél inkább nem vállalja a váltással járó hercehurcát – foglalt állást a kampány eltörlése mellett az FBMSZ gépjárműszekciójának elnöke. Cselovszki Zsolt ugyanakkor – egyetértésben a versenyhatósággal – az ügyfelek pontos tájékoztatását hangsúlyozta, erre garanciát azonban nem a kampányidőszak megtartásában lát. Mint fogalmazott, az éves biztosítási periódus kezdetét a gépjármű megszerzéséhez kellene kötni. A kampány eltörlésével kulcsfontosságúvá válna, hogy a biztosítók a szerződés lejártáról hatvan nappal korábban levélben értesítsék az ügyfelet, hogy legyen idő áttekinteni az épp aktuális biztosítói ajánlatokat. – A kampány a biztosítási díjak liberalizálásával egyre kevésbé alkalmazható. Mivel egyéb biztosítások esetében is a szerződés megkötése a kiindulási alap, a társaságoknak és alkuszoknak biztosan nem jelentene pluszterhet az átállás – hangoztatta a szakember.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.