A Pénzügyminisztérium (PM) nyitott a szakma részéről jövő kezdeményezésre, hogy megszűnjön a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány jelenlegi rendszere. – Az ehhez szükséges rendeletmódosítást az érintett szereplők javaslatait figyelembe véve kívánja a közeljövőben végrehajtani a tárca – közölte Keller László PM-államtitkári debütálásán a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBMSZ) rendezvényén. Jelenleg minden év végén zajlik a kgfb-kampány: a korábbi szerződést novemberben lehet felmondani, míg az új december utolsó napjáig köthető meg.
Keller bejelentésére sietett reagálni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is. A hatóság aggasztónak tartaná, ha megszűnne a kötelező váltási időszak két hónapos korlátozása, mondván, ez a nagy biztosítóknak kedvezne, csökkentené a versenyt, és akár meg is állítaná az elmúlt években tapasztalt díjcsökkenés trendjét. – A cégek kínálata az átlagember számára áttekinthetetlen. Az áttörést az internetes alkuszok színrelépése hozta meg, amelyek lehetővé tették, hogy a lakóhely, nem, életkor és az autó teljesítménye alapján bárki összehasonlíthatja a biztosítók ajánlatait – hangoztatta Mihálovits András GVH-szóvivő, hozzátéve: a változtatással a társaságok folyamatos kampányra kényszerülnének, ami a kisebb, kevésbé tőkeerős biztosítókat hátrányosan érintené.
– A jelenlegi biztosítóváltási kampányidőszak súlyos megterhelést jelent a biztosítóknak és az alkuszoknak egyaránt, amit mostanra az ügyfelek is érzékelnek. A jelenlegi helyzet konzerválása vezetne a verseny korlátozásához, hiszen néhány ezer forint megtakarításért sok ügyfél inkább nem vállalja a váltással járó hercehurcát – foglalt állást a kampány eltörlése mellett az FBMSZ gépjárműszekciójának elnöke. Cselovszki Zsolt ugyanakkor – egyetértésben a versenyhatósággal – az ügyfelek pontos tájékoztatását hangsúlyozta, erre garanciát azonban nem a kampányidőszak megtartásában lát. Mint fogalmazott, az éves biztosítási periódus kezdetét a gépjármű megszerzéséhez kellene kötni. A kampány eltörlésével kulcsfontosságúvá válna, hogy a biztosítók a szerződés lejártáról hatvan nappal korábban levélben értesítsék az ügyfelet, hogy legyen idő áttekinteni az épp aktuális biztosítói ajánlatokat. – A kampány a biztosítási díjak liberalizálásával egyre kevésbé alkalmazható. Mivel egyéb biztosítások esetében is a szerződés megkötése a kiindulási alap, a társaságoknak és alkuszoknak biztosan nem jelentene pluszterhet az átállás – hangoztatta a szakember.
A kényszersorozók már katonákat vernek + videó
