Az ostobaság kultusza, Emese

Badacsony T. Örs
2008. 03. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Abban könnyen egyetértésre jutottunk, hogy dr. Hanna Suralt sohasem hívjuk meg vendégségbe, mert biztosan találna egy-két ravaszul elrejtőzött baktériumot, Antunovics Antal is biztosan unja már a mosógépszerelést, tehát őt se zaklassuk, különben sem szeretjük a reklámokat. Sokáig azt hittük, ez a tudatos fogyasztó egyik ismérve, mert az még csak-csak elmegy egy kis szódával, amikor Szőke kapitány „jóárasított”, és ez bevonult a köznyelvbe, de az már tényleg túlzásnak tűnt, mikor hírét vettük, hogy Lelkes Emesének külön honlapja van. Pedig a hír igaz, íme: www.lelkesemese.hu.
A Butaságom története című film óta tudjuk, hogy a túl naivra sikeredett nőalakok nem ostobák, csak szeretni valók, de hogy ebből kultuszt építsünk, az mégiscsak túlzásnak tűnik. Hol vannak ilyenkor a feministák, akik a Szőke Nő elnevezésű szórakozóhelyet tojással dobálták? Tehát szomorúan konstatáljuk, ezek szerint ők is úgy gondolják, a világ kettészakadt a racionális pénzügyi macsóra és a helyét nem találó nőre (lásd: Paul Wolfovitz lyukas zoknija, pedig a kedvese többet keresett, mint az amerikai külügyminiszter).
De most már vessünk néhány pillantást a honlapra is. A nyitóoldalon megtudhatjuk, Emesének már legalább száz ötlete van, mi az eddigiekkel is beértük volna, de ez nem számít. Ha továbblépünk, eljutunk a „szentélyig”, ahol kirakhatjuk tologatós puzzle-on Emese arcmását – akinek ez feladat, az tényleg ne foglalkozzon még a saját pénzügyeivel sem –, megnézhetünk vele egy exkluzív interjút, de csak ha szerencsénk van, mert a rendszer legtöbbször leáll, és az addigi munkánk is elvész, tehát tényleg exkluzív, és csak a sors szeszélye folytán kiválasztottak ismerhetik meg Emese titkait. Megleljük a tévében már látott reklámokat, természetesen eljuthatunk a bank honlapjára, de az igazi csemege a vendégkönyv. Úgy tűnik, a „kreatívok” kifogytak az ötletekből, így mi is adhatunk tippeket. Találékony nép vagyunk, agyament ötletekben nincs hiány, a szomorú csak az, hogy valószínűleg sokan komolyan is gondolják, hogy ez bárkit is érdekel. Úgy tűnik, a szekularizált világunkban mégis lenne igény kultuszokra, de hogy ezt pont a reklámokból kapjuk? Bár a reklámzabálók éjszakájának sikere meggyőzhet bennünket, hogy szellemi értelemben még mindig van lejjebb. Időközben sajnos kiszökött Buksi, de nem érdekel, majd visszajön, ha akar, mert nem szeretnénk szintetikus szerektől harminc másodperc alatt meggyógyulni. Arról nem is szólva, hogy miközben keressük, mennyi kiváló ötletből maradnánk ki, például hogyan készítsük el levesporból három perc alatt a nagymama igazi falusi húslevesét, a magyar gasztronómia nagyobb dicsőségére.
(www.lelkesemese.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.