BKV: brutális ritkítás

Nincs több pénz Budapest tömegközlekedésére, ezért a fővárosi önkormányzat balliberális vezetői csaknem tízszázalékos járatritkításról tárgyaltak tegnapi tanácskozásukon. A BKV által sokáig titkolt, cáfolt és hazugságnak nevezett tervéről kiderült: az az inflációt jóval meghaladó tarifaemelés után idén negyven viszonylat szűnhet meg, a nyártól összesen csaknem 300 járművel futhat kevesebb a fővárosban.

2008. 03. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lemészárolják Budapest tömegközlekedését, az egész városban és szinte minden kerületben brutálisan csökken majd a BKV-járatok száma – jelentette ki Vitézy Dávid, a BKV Zrt. felügyelőbizottsági (fb) tagja, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője arról a járatritkítási tervről, amelyet tegnap Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes kezdeményezésére a BKV mutatott be Demszky Gábor főpolgármesteri kabinetjének. A lapunk birtokába is került, korábban rendre megcáfolt és titkolt járatritkításról, a menetrendeket is tartalmazó paraméterkönyv-módosításról készített „szigorúan bizalmas” munkaanyag szinte pontról pontra a VEKE korábbi állítását, összesen negyven viszonylat megszüntetését, számos vonal járatának drasztikus ritkítását tartalmazza. A szentendrei HÉV járatait ugyan sűrítik, ám a gödöllői és a ráckevei HÉV jóval ritkábban jár majd.
A tervek szerint megszűnik a Pestről Budára közlekedő 6-os busz, jelentősen lerövidítik a 60-as és a 86-os busz, az Újpest felé közlekedő 30-as busz, a jórészt a Belvárosban közlekedő 73-as trolibusz, a XVIII. kerületi 55-ös busz, a budai 56-os busz vonalát, és számos villamos- és buszjáratot összevonnak. A BKV tarifáinak január elsejét követő, a hivatalosan elismert infláció mértékét jóval meghaladó, több mint 13 százalékos emelése után a csaknem tízszázalékos járatszűkítés szakemberek szerint katasztrofális következményekkel járhat.
– Bár a BKV kommunikációja folyamatosan tagadta, a menedzsment az fb szerdai ülésén elismerte: a hivatalos felmérések alapján az utasszám az elmúlt évben nőtt, pedig a ritkítást részben ezzel indokolták – mondta Vitézy Dávid, aki szerint aki ilyen tervet aláír, az Budapest ellensége.
– A városvezetés tegnap nem döntött, azonban Demszky Gábor egyértelművé tette: mivel a BKV nem kap több állami támogatást, a fővárosnak nincs több pénze, további tarifaemelés elképzelhetetlen, ezért rövid távon csak a járatritkítás csökkentheti a költségeket – közölte lapunkkal Nyári Krisztián kommunikációs igazgató.
Wintermantel Zsolt, a városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke szerint Demszkyék tovább rontják a budapestiek életfeltételeit.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.