BKV-járatritkítás: mind többen utasítják el

2008. 03. 23. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több száz ember tiltakozott tegnap a BKV járatritkítási tervei ellen azon a műegyetemi lakossági fórumon, amelyet éppen a közlekedési társaság szervezett az úgynevezett paraméterkönyvről. Az eseményen több civil szervezet, közöttük a környezetvédő Greenpeace is felhívta a figyelmet arra, hogy a csaknem negyven járat megszüntetését és 300 jármű forgalomból való kivonását célzó dokumentum elfogadása a tömegközlekedés visszaszorulását, az autóforgalom és a levegőszennyezettség növekedését jelentené. Megjelent Hagyó Miklós MSZP-s főpolgármester-helyettes is, de nem ült ki a felháborodott választók elé, akiket azzal nyugtatott, hogy csak olyan paraméterkönyv-változatot fog aláírni, amely Budapest szempontjából a „legjobb”.
Ezzel szemben Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője szerint az emberek nyilvánvalóvá tették, hogy nem kérnek az amúgy is egyre drágább közszolgáltatás szétzilálásából, és felszólította a főpolgármester-helyettest, vonja vissza a javaslatot.
A fórumot a szervezők egy kis helyiségben akarták megtartani, de a dühös polgárok nyomására megnyitottak egy nagyobb termet.
Dancs Gábor (SZDSZ) fővárosi közlekedési tanácsnok, aki korábban a járatritkítások leállítását követelte, bejelentette: a jövő héten a városházára szervez fórumot, hogy a budapestiek még nagyobb számban elmondhassák véleményüket.
A tiltakozók tábora egyébként folyamatosan növekszik, a budai fideszes polgármesterek felhívása után tegnap a XVII. kerület képviselő-testületének – pártállástól függetlenül – valamennyi tagja határozatban mondott nemet a közlekedési hálózat felszámolására.
Szűcs Lajos, a Pest Megyei Közgyűlés fideszes elnöke, aki tegnap tizenhat polgármesterrel együtt a BKV illetékeseivel tárgyalt többek között a HÉV-járatokat is jelentősen érintő ritkítási tervről, kijelentette: elfogadhatatlannak tartják a járatritkítást, az agglomeráció az elővárosi közlekedés finanszírozásába nem tud beszállni, hiszen a forráshiányos, egyre szegényedő települések erre nem képesek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.